Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

nya ullared/gekås-tråden

GoaSmulan
    Om man säger såhär, det är nog inte värt att åka dit och handla för 500 kr, om man ska åka dit så ska man verkligen SHOPPA! Sen kan man ju alltid disskutera vad som menas med "värt det". Det är klart att man hade sparat en massa pengar på att stanna hemma

• Winnertaco

Jag åker faktiskt inte bara till Gekås för att spara pengar, utan för att det är så KUL!!! Jag vet att jag köper massor med onödigt, men det struntar jag i, jag är så nöjd varje gång jag kommer hem!

• Winnertaco

Rokka Jill
    Nä, och det är det som är så kul med Ullared!!! Jag kan inte påstå att jag behöver allt det jag köper, men jag har möjlighet att köpa saker jag bara vill ha när jag är där, för att de är billiga!

• Winnertaco

Rokka Jill
    Det är då man firar av ett bländande leende mot de sura tanterna och fortsätter i sitt eget lilla tempo!

Nublu
    Ja, helt plötsligt är det jättedyrt med en blomkruka för 10 kr! Fast man måste ju tyvärr prioritera även där, man kan ju inte köpa ALLT bara för att det är billigt

• Winnertaco

Jag brukar köpa presenter för ett helt år frammåt när jag är i Ullared, det är SÅ praktiskt!

• Winnertaco

Åh, har de mammakläder är det sant?!?! Nu måste jag verkligen se till att det blir av att vi åker!

• Winnertaco

Det är bara att fira av ett bländande leende mot sur-tanterna och fortsätta i sitt eget tempo. Gladpacken räcker nog åt alla

• Winnertaco

Smurfan
    Du kommer långt på 5000 kr, jag har handlat för 2-3000 kr när jag varit där och jag tycker att jag fått massor! Iofs beror det på vad du är ute efter, men jag skulle vara jordens lyckligaste om jag fick 5000 kr att shoppa för på Ullared!!

• Winnertaco

Jag tror att om man mest ska handla kläder så kanske inte 2000 kr är så mycket, men när jag är där hanldar jag mest grejer till hemmet, köksgrejer och gardiner och sånt, och så lite helt onödiga saker som nån väska eller nått jag VERKLIGEN inte behövde... Väskor och skärp och så är inte så jättebilligt tycker jag, en snygg väska går nog på i alla fall 150 kr!

• Winnertaco

Alltså, allt är ju billigare än på andra ställen, men vissa saker är SKITBILLIGA. Detta kan variera från gång till gång när man är där, men det är nästan alltid nått som man bara häpnar över att det är så billigt. Sen måste man ju ha tur och behöva det som var så billigt just den gången

• Winnertaco

Jag har inte skrivit lista förr, men den här gången ska jag i alla fall ha en lista på det jag har tänkt köpa (om det finns). Ska även ha med en lista på alla jag ska köpa julklappar till, så kanske det är klart när jag kommer hem om jag har tur!

• Winnertaco

Nu måste jag få klarhet i detta! Är det höstlov nästa vecka eller veckan efter det?? Eller är det olika i olika delar av landet? Jag är ganska säker på att här har skolorna lov v 44, alltså nästa vecka. Vi tänkte åka till Gekås mån-tis v 45, men det kanske är lov i södra delarna av Sverige då?

• Winnertaco

Coca cola light
    Hehe, enligt mig är man tfår man skylla sig själv om man handlar på Babyland Jösses, vilka priser de har!!!

• Winnertaco

Barnmisshandel?!? När vi var små fick vi ofta följa med på sånna saker, inte led vi av det MAn känner väl sina egna barn och vet om det går bra att ta med dem eller inte...

• Winnertaco

Lalalong
    Det var väl en jättebra idé

MrsNelson
    Självklart måste man ju kunna hantera att ha barnen med sig, de får väl sitta i kundvagnen. Eller så får man vara två, och så får den ena se efter så att inte barnen ställer till med nått eller blir trampade på eller kommer bort. Självklart måste man ju ha lite vett i skallen om man ska ha barnen med sig.

• Winnertaco

Är det nån som vet om de har playstation 2 på Ullared? Vårt har pajat, och jag är så arg

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden