• Minja

nya ullared/gekås-tråden

längtar efter bebis: *skrattar* då var det nog min kompis som var en av *djävlarna* för hon var där och hon skulle handla _mycket_

• Minja

Mys tjejen: Trodde ochså att man fick hem en "påminnelse", bytte i och försi körkort -01 så jag skall väl "klara" mig några år till
    Fixa ditt körkort , du får väl något slags intyg på att det nya är på väg och du kan "köra med det gamla"

• Minja

En annan fundering..
    En kompis till mig var ner och hade handlat för 6500 totalt 11 kassar.
    Hon och en annan vän var ner och hon trodde inte att vi skulle få in allt i våran opel astra combi (vi åker ner 2 tjejer med resp gubbar ochså och handlar väl ungefär för det samma för varje familj (2 st), de hade haft en mindra pickupp ner nämligen

Hur stora bilar har ni andra och hur många kassar får ni in i era resp bilar ca...
    Vill ju inte komma ner och inte få plats hem (är ganska lång att åka)
    Kankse skall vi ta våran mini buss ner i varje fall??

• Minja

rettis: ja tanken var att ta minibussen men den drar ju dock sina 1,2 /mil och den opeln drar betydligt mindre så det var väl snålheten som gör det.. (mer pengar att shoppa för )
    Får fundera några dagar till skall inte åka förren på tisdag natt.

• Minja

Rokkajill:
    Sambon räknade lite drygt med ca 1500 t&r, med lilla bilen hamnar vid på ca 1000
    Skillnaden beror på att det ena är en bensin (stora) den andra en disel
    Men som du även skriver...4000 och fyllt skuff + baksäte då kanske det är värt att ta stora bilen.. *funderar*

• Minja

Rettis vart bor du då? tänkte på om det r en ungfärlig summa på en volvo för visst var det vad ni åkte ner i *kanske har jag fel att det var du som skrev det*

• Minja

Rettis: då verkar vi bo ungefär lika lång efter som jag ochså bor i dessa avkrokar men närmare västerås.
    Ska diskutera med sambon vilken bil han tycker är bäst...
    och leta upp listan som jag på började vad jag behöver till barnen.

• Minja

Iiiiiiihhhhh i natt åker vi ÄNTLIGEN.. det blir den stora bilen (buss) så jag kan shoppa utan att vara rädd för att inte få plats hem..
    Listan skriven och skall åka och lämna barnet till farmor döär de skall mysa och ha det bra medans mamma och pappa gör av med alldeles för mycket pengar

• Minja

hej och hå!!
    Hemma och upp packat allt det jag handlade..
    Fyndade mycket kläder men skötväskan hoppade jag över, tyckte den var väldigt liten?

Gick in straxt efter kl 8 tog sig fram bra och inte speciellt jätte mycket folk typ som på en mellandags rea och var färdiga med alla klädinköp kl 11 , käkade lunch och gick in igen
    Aldrig mer säger jag efter kl 12... folk över allt, vagnar, galna fruntimmer och deras gubbar..
    De trodde min sambo var arbetare där och kom och frågade om hjälp hela tiden... frågade varför de trodde det ( personalen har grön eller blå tröjor på sig kommer inte ihåg vilken färg min gubbe hade röd) och fick tills svar.. han hade ju en sådan där på sig runt halsen ( hans mobiltelefon)
    Stod närmare 45 min i kö efter en familj med 5 kundvagnar som packat shamppo flaskor nederst + i mitten så de hade ju runnit ur på kläder och annat..
    När vi begav oss ut igen vid 3 tiden så gjorde vi en omväg till borås för att titta lite på knalleland (hittade inget där)

Körde 87 mil t&r till en kostad på en ford Windstar (familjebuss) 900 kr!!! hälften av vad beräkningen var

• Minja

Jag handlade kläder för 3700 i kläder och hade en Gekås väska (stor jätte väska som kostade 25 kr) full proppad.
    beror nog på vad man handlar och vad det kostar..
    Här var det kläder till 4 barn (3½), 1 karl och till lilla mig som endast köpte 1par mammabyxor, 5 par strumpor och 2 amningsbh

• Minja

Billigt ja det kan jag hålla med och visst kan man göra fynd i lådorna..
    räknade lite kallt om jag skulle köpt allt detta jag shoppade för 3700 så hade jag hamnat på ca det dubbla minst i vanliga affärern antagligen skulle jag hamnat på närmare 8000!

Sedan beror det ochså på hur mycket folk det är där nere, är det tjockt med folk så tappar man sugen på att stå och trängas bland tex alla barnjackor för att hitta rätt man kanske hoppar över det och letar på annat ställe, hittar en annan bra jacka men som kanske kostar 50 kr mer

Det som jag tror är bra är om man har en lista på vad man tänkt att hitta, lätt att gå efter och man får precis det man söker,
    När man står där nere bland alla köp galna så är det så lätt att glömma hälften... tex jag letade efter fleece till min dotter, vilket inte fanns på flick avd men hittade en på pojk som jag tror hon kommer att gilla (camofärgad) hade handlat färdigt när jag kom på att fleece hade jag inte fått tag i till henne.

Tyvärr har jag inga kort på inköpen!

• Minja

Fällarna fanns där i onsdags i varje fall, låg ganska långt fram nära kassorna precis vid modi vagnarna hittade jag en i varje fall.

• Minja

Om de köper upp de som de andra "ratat" så skulle det ju inte finnas lika grejer som det finns på andra ställen.. En tröja som jag köpte där hade en kompis hittat i stockholm på någon affär
    Tror nog att de köper av samma grossoster som andra men efter som de sällan säljer typ 1 tröja och sedan går kunden ut som på tex HM så kännar de in de i det stora hela på kunden som köper mycket när de åker dit..

• Minja

Rettis: Vi tog bussen och det var det bästa, satt skönt, jag sov nästan hela vägen ner och vi satt alla bra och hade svängrum för att kunna vila inför shoppingen.
    Vi hade nog klarat oss på lilla bilen men det hade nog varit med nöd och näppe, hade 4 stora gekås påsar(väskorna man kunde köpa för 45 kr) och sedan lite små kassar med skor.
    Men vi hade suttit som sniglar och knappast kunnat sova..
    Men det bästa var att vi åkte ca 87 mil t&r 8en avstickare till borås ochså för att kolla knalleland) för en kostnad av 900 kr/2 par så det var väl ungefär vad det kostade för er när ni bilade ner med V70`n??

• Minja

Jezzzica: jag hittade inget J.L skydd tyvärr

Rettis:
    japp säger som min gubbe sa dagen efter att vi kom hem : jag kan åka ner i dag igen
    Vi skall nog inte åka ner förren till nästa höst, brukar inte bli så mycket kläder som barnen använder under sommaren att det är värt att åka ner för våran del även på våren... inte för att shoppa kläder i varje fall.

• Minja

Fick en fråga av en om det finns tapeter där nere???
    trodde inte det men sedan blev jag osäker?

Men kanske finns det vägg färg?

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden