nya ullared/gekås-tråden
Sandra:
Vad fina overallerna var!!! Fanns de i andra färger?! Alltså killfärger?!
Svärmor åker i morgon och jag nästa vecka!!
Är ute efter en overall till min son!
Sandra:
Vad fina overallerna var!!! Fanns de i andra färger?! Alltså killfärger?!
Svärmor åker i morgon och jag nästa vecka!!
Är ute efter en overall till min son!
Svärmor är där idag!! Har antagligen kommit dit alldeles nyss!! Det är bara 6 dagar kvar för mig!!!!
Jag vet att storlekarna är väldigt stora, jag brukar ta mått på full längd, ärmar, ben, överkropp och runt midjan och bröst!!
Så tar man med sig måttband och får bra storlek på overallerna!!
Finetex är ett bra material!! Har haft det därifrån förr om åren oxå!!
Ska dit på måndag!!!! Jiiippiii!!
Svärmor var där igår och handlade en massa fint!!
En jättesnygg overall till Filip 5 år st 120 199:-!!! Röd och svart med såna där svartvita rutor (som de har på en racerbana) på ärmarna i en rand!! Skitsnygg!! Jättebra passform!!
Även en fodrad gummidress i blått som gick på 199:- den oxå!! Jättebillig!! Den går ju på ca 600:- på HM!!
Åh vad jag längtar dit på måndag!!
Märken och märken , men helt vanliga bävernylonoveraller!!
Alltså då "märket" Original Beaver! Har aldrig sett något annat "märke"! Jo... dem där FineTex... om det är något märke??!
Du kanske menar något annat, tex Reima eller så, men det tror jag inte att de har???!
Bara 12 timmar kvar till jag ska gå upp och åka iväg!!!!
Jaha.... Nu var man hemma igen då!!!
Åh vad roligt det var!!!
Hittade:
Pyjamas/mig med giraffer på, 70:-
WCT-byxa/barnen, blå och gul, med SWEDEN på baken,40:-
Pärlburk 5000 pärlor, 20:-
Jacka/mig röd med kapuschong och lurv, 199:-
Maskindiskmedel Finish Powerball, 88 st, 70:-
Borrset/Filip, Black&Decker, 60:-
Postkontor/barnen, med stämplar och frimärken, 70:-
Grå jeans/mig stuprör, 129:-
Handlade en massa mer som jag knappt kommer ihåg.....
Men.... vad billigt det är med leksaker där!!!
Jo, det var ju någon som undrade om FisherPrice garage, för någon vecka sen, det fanns i a f ett garage, men vet inte om det var just det märket, men det var ett plastgarage för bilar!!
Popcorn:
Det fanns "gamla" telefoner där!! En brun såg jag i a f!!
Tänkte inte på vad den kostade, men finns gör den!!
Minja:
Såg inga nu i a f!!
Är det något annat som ni undrar över så kan jag kanske hjälpa till, har lusläst hela affären, känns det som!!!
lovisag:
Ja visst var de fina!!!! Ville ha till båda mina, men det fanns bara upp till st 110/116 och det har min 3-åring, min 5-åring behöver 120 som minst!!
Usch, vad tråkigt!!
Ung83:
Storlekarna är väldigt olika, men de andra gångerna jag åkt har de varit stora!!
Men den här gången var det inte så måste jag nog säga!!
En del kläder som jag köpte till barnen var stora, men till mig så var det tvärtom!
Var tvungen att ta large på tröjor som jag annars har medium på!! Byxor likadant, man måste verkligen prova sig fram!!
Kläderna till barnen brukar jag mäta i byxbenen för att få rätt storlek! Upptäckte nu, något som jag inte tänkt på förut, de har mätstickor som sitter på pelarna!! Då behöver man inte "släpa" med ett måttband!! Inte för att det tar så stor plats, men jag glömde det den här gången!!
Folk tittade lite konstigt på mig när jag kryssade mellan pelarna och stod och mätte byxben mot en vägg!!
Men vad gör man inte för att det ska bli rätt??!!
Mystjejen:
Allt det du nämner fanns i a f nu mån-tis!! Vet inte vad det kostade, men såg såna grejer!!
Lillkillen:
Det finns en hel vägg, ca 3 m lång, med bara FisherPrice-leksaker, vet inte om det var JUST till 1-åringar, men mycket fanns det i a f!!
cococarro:
Det finns massor med leksaker till 1-åringar, inte bara FischerPrice alltså, utan mycket annat oxå!!
Nej det är inte bara deras eget märke, de säljer en del märkeskläder, men de är få!! De sätter oftast dit en lapp där det står "säljes för Gekås i Ullared", så de köper in olika märken men sätter dit sitt eget!!
Jag har hittat ett märke som heter Star Girl/Boy som jag tycker är bra!! Det finns något som heter Little Princess/Prince oxå som är bra!! Man får prova sig fram!! Men de flesta märken de säljer är bra tycker jag!!
cocacarro:
Ja, det fanns en hel del Duplo, det var mer sånt än vanligt lego, men det var väl för att jag letade efter just lego!!
Ja, du, vad har en sån liten för st?? Kan det vara 19-20?!