Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Ängelen

Skolmåltidsbiträde

Hej
    Jag ska på intervju nästa tisdag. Har inte jobbat inom kök på 5år men har yrkeserfarenhet (3års gymnasie utbildning HR + jobb)
    Vad ska jag ha för löne ribba?

Har ingen aning om alls vad man kan tänkas ha för lön i ett skolkök.

tacksam för svar!

• Svar på tråden Skolmåltidsbiträde
  • E l l a

Min mamma jobbar just som det (ekonomibiträde heter det visst så fint ), och det är ju inte någon hög lön hon har kan jag ju säga - runt 11 000 kr ut får hon, men å andra sidan har de ju lön året runt trots sommarlov, vinterlov osv, så det jämnar väl ut sig på så sätt.

• Ängelen

Ella--> du skriver att hon får ut 11000:- menar du att hon får ut det efter skatt? Annars låter det ju extremt lite.
    Jag pratade nyss med en vän som jobbar som "kökschef" i ett skolkök och han tippade nämligen på 16-18000:- (innan skatt).

• E l l a

Ja, det är vad hon får ut, efter skatt. Hon jobbar som kökschef, dvs hon har huvudansvaret för just deras matsal och kök, och har jobbat inom den kommunen i snart 20 år.

• Barbabok

Min syster är utbildad kock, när hon jobbade på dagis/fritids fick hon ca 14000 brutto.
    Lönen är jättedålig, då lagade hon ändå maten till alla 70-100 barn och har flera års erfarenhet.

• Ängelen

Ja att det är dålig lön det VET jag men jag undrade vad den låg på ca. Har nu fått reda på att ingångslönen är 15500:-
    Dessutom ska kan jag "begära" mer med 3års yrkeserfarenhet.
    Tack för svar!
    Just nu så spelar det inte så stor roll att lönen är JÄTTE dålig som många verkar tycka. Jag är glad över att få ett jobb överhuvudtaget.

• LillaFlingan

ja men absolut, ett jobb är ett jobb.
    jag har hoppat runt på lite olika vikariat inom kök,
    gått HR också men med inrikt. hotell.. men många verkar itne alls förstå det o tror att man e kock.. hehe ;)

iaf sist jag jobbade nu somras så hade jag en timlön å 90,90kr.
    vet inte om det är minimum enl. facket..