Ängelen:
"Var glad för att det finns personer som vill ta hand om denna "skit"
Det är klart att jag är glad för det, jag är t o m tacksam över det!
Jag jobbade som sagt själv med skiten i flera år, både som mattant, i storkök på lasarett, på restauranger osv så jag har stor erfarenhet av dessa helvetesjobb. Jag vet hur mycket de lider, jag vet hur de får slita och vilka ynkliga löner de har.
Jag har bl a skrivit om det här:
www.familjeliv.se/Forum-5-68/m12312671.html
Vad skapar en kock eller ett ekonomibiträde egentligen? Oavsett vad han tillreder så är slutprodukten densamma - Avföring.
En köksanställd kokar, steker och bakar skit. Han skivar och friterar, hackar och maler och förväntas vara tacksam. Ibland så ska man även vara engagerad och intresserad.
Detta förbannade engagemang och intresse!
Verandor, trappor och bord är en snickares monument över ett långt arbetsliv. En stor septiktank full med skit kommer jag att lämna efter mig. Min arbetsinsats flyter i stora bruna korvar genom kloaksystem och reningsanläggningar.
Hur meningsfull känns en sådan syssla? Hur meningsfullt känns livet överhuvudtaget när man måste tillbringa åtta timmar om dagen på ett dårhus för en struntsumma i lön?
Det är ett idiotjobb för idioter och naturligtvis så får idioter vad de förtjänar, nämligen idiotlön och ett idiotliv bland andra idioter.
Jag var en stor idiot.