Inlägg från: Ängelen |Visa alla inlägg
  • Ängelen

Skolmåltidsbiträde

Hej
    Jag ska på intervju nästa tisdag. Har inte jobbat inom kök på 5år men har yrkeserfarenhet (3års gymnasie utbildning HR + jobb)
    Vad ska jag ha för löne ribba?

Har ingen aning om alls vad man kan tänkas ha för lön i ett skolkök.

tacksam för svar!

• Svar på tråden Skolmåltidsbiträde
  • Ängelen

Ella--> du skriver att hon får ut 11000:- menar du att hon får ut det efter skatt? Annars låter det ju extremt lite.
    Jag pratade nyss med en vän som jobbar som "kökschef" i ett skolkök och han tippade nämligen på 16-18000:- (innan skatt).

• Ängelen

Ja att det är dålig lön det VET jag men jag undrade vad den låg på ca. Har nu fått reda på att ingångslönen är 15500:-
    Dessutom ska kan jag "begära" mer med 3års yrkeserfarenhet.
    Tack för svar!
    Just nu så spelar det inte så stor roll att lönen är JÄTTE dålig som många verkar tycka. Jag är glad över att få ett jobb överhuvudtaget.

• Ängelen

Etta med kokvrå--->

Det var ett väldigt negativt inlägg men visst jag kan förstå dig till en viss del...men uttrycket " fula och gapiga ungjävlar" ? Tycker personligen inte kanske att det passar här inne på Familjeliv där ALLT handlar om mammor, pappor och deras barn...
    Och att "köksyrket är det sämsta man kan välja och att man rullar sig i skiten då"
    Var glad för att det finns personer som vill ta hand om denna "skit" som du uttrycker dig så att våra barn i förskolan/skolan får någon mat.

• Ängelen

DÅ ÄR JAG EN IDIOT och jag trivs med det! JAG gillar att laga "avföring" som du uttrycker det! Jag gillar att ta hand om dessa "ungjävlar" som ska ta hand om sverige/världen efter oss.
    Jag hoppas att du har hittat ett givande jobb som alla uppskattar. För det finns hundratals olika yrken i världen som är idiotjobb med idiotlöner.

Tack för en givande disskusion!

Svar på tråden Skolmåltidsbiträde