Ni "max" 155 cm långa/korta...
Jag får ansluta mig till tråden då
jag är 154 cm. hatar att köpa byxor då man måste sy upp den. tacka vet jag sisters och MQ som lägger upp gratis om man är medlem. Jag köper inte heller barnbyxor då jag har höfter och lår Jag tycker ibland att det kan vara svårt att köpa tröjor också. Tex Lindex och H&M kläder är sydda för att passa normala eller långa personer. får alltid vika upp ärmar etc. Jackor och kappor skall vi inte prata om. Modeller som är figursydda och midjekorta brukar passa mig bäst. Det var någon här som hade strl30 på jeanslängd. Desa är för långa för mig(hittade ett par Levis med 28 i benlängd en gång som passade mig).Jag har dock ganska stora föttertill min längd.Innan mina två grav hade jag 37. men numera så drar jag 37-38. Jag har dessutom lite kraftigare vader. Har alla kortisar här petite fötter coh vader?
Ja ni med små och framförallt smala fötter skall köpa italienska skor. Där är det många som har 35-36. När jag var i Italien och köpte skor en gång så tyckte expediten att jag ahde stora fötter då jag är kort. Men bra att den strl hemma i Sverige
Har en kompis som är 160 cm och hon har 34-35 på skor.
Jag tycker också att det borde finnas mer urval för petite. Mycket finns för tall men INGET för korta. kanske borde vi protestera på något sätt. Det är minst lika jobbigt att vara kort och köpa kläder. Alla knäkorta kjolar slutar vid vaden grr..kan man fixa sådant hos skräddare så att det blir snyggt?