menu:Vi tillhör ALB ( Astrid Lindgrens bansjukhus) som sägs vara ettt av världens västa sjukhus. Då kan man ju undra hur de kommer sig att vi med vår son och hans peg har fått kämpa för allting själv. Från början fick han ju bara välling via sonden. Han kräktes upp de mesta och till slut försökte vi få dom att ge något annat. (läkrna alltså) Då tyckte dom att vi skulle ge honom välling av lite grovare sort eftersom han var äldre nu. Han fortätte kräkas. Jag undrade om vi inte skulle behöva någon dietist men fick ingen hjälp med det.Till slut kollade jag upp en själv som då efter att vår son hunnit fylla 1, 5 år undrat varför vi inte fått hjälp me att hitta en dietist, tydligen måste man ta reda på allting och alla ens rättigheter själv.
Efter att vi fått en dietist kräks Aladdin mindre. Nu får han mindre mängd mat och mer kalorier. Han får minimax som fungerar bra även om han fortfarande kräks i bland. ( mest på morgonen)Men som sagt någon smak har jag inte hört talas om. Ska till dietisten nästa vecka och då ska jag passa på att fråga.Sonen skulle säkert älskar chockladsmaken. Han dricker ju mer oc mer nu och blit bättre på att ta föda genom munnen!Att man ska behöva ta reda på allt sånt här själv...
.....................................................................................................................
Hur mycket väger era barn?
Kräks de och i så fall vilken tid på dygnet är de som oftast?
Vår son kräks mest på morgonen för då är han oftast extra slemmig när han bara legat och sovit hela natten.