1. "Mor och jag" på Linnégatan
Ligger som sagt på höger sida av gatan från Järntorget sett. Strax efter Hagabion och McDonalds. Mittemot mataffären Linnéhallen. De har snygga moderna kläder, rea nu dessutom. Säljer Boob-kläer bl a. Fina barnkläder.
2. "Mammakläder" oxå på Linnégatan
Ligger på vänster sida av Linnegatan, från Järntorget sett. Den ligger mellan McDonalds och Linnéhallen. De har en del snyggt tycker jag, men är kanske lite "vuxnare" än Mor och jag - mer blommigt och linne, liksom. Säljer Lina hanno - eller vad det nu heter. Har rätt stora storlekar.
3. "Mamma Mia" på Götabergsgatan
Det ligger på en parallellgata till Avenyn, ett stenkast bort i höjd med Wedins och Pressbyrån. De har stor rea nu. En hel del snyggt, men lite damigt.
4. "Prinsen och prinsessan" på Södra vägen, nära Korsvägen ocvh Liseberg. De har barnkläder också. Fina kläder. Men lite för dyra för mig, men de kanske också har rea nu, vad vet jag.
5. "Mums" vid hållplatsen Grönsakstorget.
De har lite annorlunda, mer moderna kläder än de andra affärerna tycker jag. Det är tydligen direktimporterat från England. Roliga kjolar och toppar. Har ingen rea nu vad jag vet. Mellandyrt.
6. Lindex på Kungsgatan och på Frölunda Torg.
7. H&M i Nordstan (störst), på Kungsgatan och på Frölunda Torg
8. Polarn och pyret i Nordstan och på Frölunda Torg.