• Tottelina

Mammakläder i Göteborgstrakten???

Hej! Jag var inne i stan idag och var tvungen att köpa mammabyxor, det börjar verkligen bli kris! Jag var inne på Lindex och HM och där fanns ju lite. Men finns det verkligen inga andra ställen där man kan hitta det??? Skulle vilja gå till nån annan affär. Ge mig jättegärna tips om ni har nåt käckt ställe att rekommendera! Jag kan tänka mig att åka till Ale eller Kungsbacka o kika eller vad som helst...

• Svar på tråden Mammakläder i Göteborgstrakten???
  • Andrea F

Lindex på Kungsmässan i Kungsbacka har ganska sort sortiment av mammakläder..

• Mias

Hej du... Vill du ha snygga mammakläder ska du besöka Mums som ligger vid Grönsakstorget i Gbg, lite dyrare, men OJ va fina kläder de har, har shoppat som bara den.. finns även en mammabutik i Linné som heter Moj tror jag, har inte kommit dit än, men de ska oxå ha snygga grejer. Lycka till!!!

• Kagi

Ja, Mums är jättebra! Köpte en tröja där som jag t o m känner mig fräck och snygg i! Fattar inte varför det inte finns mer sådant. HM, Lindex etc är så slätstruket, antagligen för att det neutrala och enfärgade är det som säljer mest, så mycket kläder hinner man ju inte köpa under en graviditet.

Polarn & Pyret är väl ytterligare en idé om affär.

• Bruttan

det fins en affär i Linnestan brevid huggets färg jag tror den heter mamma kläder där hadla jag ett par jättefina jeans lite dyrare än Hm lindex men vad gör man när de inte har ett bra sortiment av byxor, lite finkäder ....

• kam

Mor och jag på Linnégatan har jättefina kläder, fast lite dyrt.

• Bri

Mamma Mia i Vasastan har fina kläder! Lindex på Kungsgatan och H&M i Nordstan har också mammakläder.

• LindaV

Jag har köpt byxor och en jättesnygg klänning på MOJ (Mor och jag). Det smarta med dessa kläder är att de är väldigt stretchiga och kan användas både när man är gravid och efteråt. Klänningen har lång ärm och tyget omlott under bysten, så att det går smidigt att amma sedan. Båda är stilrena och enkla i modellerna (svarta). Klänningen kan man även ha som en tajt tunika. Även om de inte var jättebilliga känns det som mycket bra köp. (Tjejen som jobbar på MOJ är förrestenjättebra och hjälpsam.)

Lycka till

• Smothie

sök på "mammakläder i göteborg" och under innehåll i rubriken, där finns massor!

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m1068134.html

Hej!Klistrar in mitt svar på samma fråga från tidigare i somras.Välkommen till Göteborg och lycka till!Detta är alla ställen i Göteborg (tror jag). 1. "Mor och jag" på Linnégatan Ligger som sagt på höger sida av gatan från Järntorget sett. Strax efter Hagabion och McDonalds. Mittemot mataffären Linnéhallen. De har snygga moderna kläder, rea nu dessutom. Säljer Boob-kläer bl a. Fina barnkläder.2. "Mammakläder" oxå på LinnégatanLigger på vänster sida av Linnegatan, från Järntorget sett. Den ligger mellan McDonalds och Linnéhallen. De har en del snyggt tycker jag, men är kanske lite "vuxnare" än Mor och jag - mer blommigt och linne, liksom. Säljer Lina hanno - eller vad det nu heter. Har rätt stora storlekar.3. "Mamma Mia" på GötabergsgatanDet ligger på en parallellgata till Avenyn, ett stenkast bort i höjd med Wedins och Pressbyrån. De har stor rea nu. En hel del snyggt, men lite damigt.4. "Prinsen och prinsessan" på Södra vägen, nära Korsvägen ocvh Liseberg. De har barnkläder också. Fina kläder. Men lite för dyra för mig, men de kanske också har rea nu, vad vet jag.5. "Mums" vid hållplatsen Grönsakstorget. De har lite annorlunda, mer moderna kläder än de andra affärerna tycker jag. Det är tydligen direktimporterat från England. Roliga kjolar och toppar. Har ingen rea nu vad jag vet. Mellandyrt.6. Lindex på Kungsgatan och på Frölunda Torg.7. H&M i Nordstan (störst), på Kungsgatan och på Frölunda Torg8. Polarn och pyret i Nordstan och på Frölunda Torg.

• Smothie

oj oj nu kom all text väldigt konstigt... men gör som så, sök efter det jag sa i föregånede svar så hittar du massor

• Smothie

1. "Mor och jag" på Linnégatan
    Ligger som sagt på höger sida av gatan från Järntorget sett. Strax efter Hagabion och McDonalds. Mittemot mataffären Linnéhallen. De har snygga moderna kläder, rea nu dessutom. Säljer Boob-kläer bl a. Fina barnkläder.

2. "Mammakläder" oxå på Linnégatan
    Ligger på vänster sida av Linnegatan, från Järntorget sett. Den ligger mellan McDonalds och Linnéhallen. De har en del snyggt tycker jag, men är kanske lite "vuxnare" än Mor och jag - mer blommigt och linne, liksom. Säljer Lina hanno - eller vad det nu heter. Har rätt stora storlekar.

3. "Mamma Mia" på Götabergsgatan
    Det ligger på en parallellgata till Avenyn, ett stenkast bort i höjd med Wedins och Pressbyrån. De har stor rea nu. En hel del snyggt, men lite damigt.

4. "Prinsen och prinsessan" på Södra vägen, nära Korsvägen ocvh Liseberg. De har barnkläder också. Fina kläder. Men lite för dyra för mig, men de kanske också har rea nu, vad vet jag.

5. "Mums" vid hållplatsen Grönsakstorget.
    De har lite annorlunda, mer moderna kläder än de andra affärerna tycker jag. Det är tydligen direktimporterat från England. Roliga kjolar och toppar. Har ingen rea nu vad jag vet. Mellandyrt.

6. Lindex på Kungsgatan och på Frölunda Torg.

7. H&M i Nordstan (störst), på Kungsgatan och på Frölunda Torg

8. Polarn och pyret i Nordstan och på Frölunda Torg.

Svar på tråden Mammakläder i Göteborgstrakten???