• Anonym (förvirrad)

stor halsmandel LÄNGE!!! Hjälp!!!

Min högra halsmandel är svullen och ganska stor till och från. Den skiftar storlek hela tiden. den ömmar till ibland men oftast så vet jag inte av den förrän jag känner efter!!
    var förkyld för två veckor sedan och en körtel i nacken är fortfrande svullen efter det, inga andra vad jag vet är svullna!
    kan det vara ngt farlit då den i halsen varit svullen nån månad???

• Svar på tråden stor halsmandel LÄNGE!!! Hjälp!!!
  • Anonym (förvirrad)

usch ingen som vet?
    jag hatar att börja nojja så här på kvällarna innan man ska sova!!!

• Anonym (förvirrad)

absolut ingen som vet?

• Anonym

Skulle nog ta kontakt på vårdcentral om jag var du. Har ingen medicinsk kunskap som är övermäktig, men en svullen lymfkörtel är väl ett tecken på att immunförsvaret jobbar på högtryck forfarande... tror jag. Du kanske har nån infektion i kroppen fortfarande än fast du inte känner av det så mycket. Har även gått genom mina öron att en lymfkörtel kan fortsätta vara svullen efter en infektion.

• Anonym (förvirrad)

okej tack så mkt!!!!
    tycker jag alltid är små förkyld så det kanske är därför!!!!

• Themis

Välkommen i klubben eller nåt.

Jag som är allergiker och har problem med bihålorna kan gå och ha det så i några månader i taget för att kroppen har en lågnivåinfektion, typ förkylning som inte bryter ut eller mindre bakteriell infektion i bihålorna, och så svullnar halsmandlarna till lite då och då, mest hela tiden. Trist men inget farligt vad jag vet.

Är du orolig så gå till läkare, tycker jag.

• Anonym (förvirrad)

det man tänker mest på är ju cancer såklart, men innerst inne i min ibland förvirrade och panikslagna hjärna så vet jag ju att det inte äär ngt farlit då jag hade en lång period när jag gick på gymnasiet då de kunde svullna upp till tio ggr sin storlek på fem minuter för att sedan försvinna lika fort så det här inget alls i jämförelse. hr även lite allergi i botten.
    tack för att ni orkat svara!

• Anonym

Jag tror inte du behöver oroa dig!
    Jag har alltid haft superstora halsmandlar men nu senaste åren så har dom blivit mindre, ibland kan den ena svälla upp och bli mkt större en den andra oftast i samband med förkylning eller ont i halsen.

• Anonym (förvirrad)

tack för att ni orkat svara!
    anledningen til att jag inte varit superorolig är ju att de sväller upp och ner, vore dte farligt så borde de ju bli större och större tycker man!
    tack för era svar

Svar på tråden stor halsmandel LÄNGE!!! Hjälp!!!