Matvägran... :
Har en snart 20-månaders liten bestämd dotter som sedan snart en månad tillbaka VÄGRAR äta mat. Vällingen går bra morgon och kväll.
Har testat att låta henne vara utan något över huvudtaget, som mellanmål, bara för att se om hon inte blir riktigt hungrig men.. icke..
Vi säger snällt att nu är det mat, hon kommer och hoppar upp i stolen och sätter sig till rätta och lyfter skeden för att i nästa sekund böja sig som en ostbåge över stolsryggen och grina hysteriskt. Har tagit bort all dryck före maten, inget bröd eller ost står framme under middagen, bara hennes tallrik men nej då.. gråt och tandagnisslan.
Är det så här det är..jag vet ju att en viss matvägran kan komma men detta har varat så länge nu och min tös blir bara spinkigare och spinkigare
Erfarenheter någon? Hur länge har matvägran varat och hur kom lusten till maten tillbaka? Tips på hur vi kan hjälpa matlusten på vägen..??
SNÄLLA!!
//Caroline
ps. Hon har iallafall ärvt sin mammas karaktär..men den karaktären kommer ju bara fram hos mig när det börjar dra mot sommaren och bikini-tider igen
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-05 07:19:19:
Kan tillägga att hon inte äter maten på dagis heller vilket fröknarna där, av erfarenhet, trodde hon skulle göra utan problem när hon såg alla andra barn äta..hon äter bara gurka och äpple till efterrätt..Kan tycka att iom att hon är mer aktiv på dagis än hemma så borde hon bli hungrigare men icke sa Nicke..