Matvägran... :
Tyvärr har jag bara hunnit skumma tråden - så rätta mig om jag har fel - men lite diskussion här om man ska ge välling eller inte när de ej vill äta mat. Nedan skrev jag i en annan tråd om hur det har varit för oss:
"Välling avdramatiserade en ganska "upprörd" stämning kring mat här hemma hos oss... Ville han inte ha maten - erbjöd vi välling istället.... Det kändes nästan som vi kunde börja på noll sedan igen.
Då har vi haft det tufft först med amning och flaska, sedan bara flaska och sedan då med mat - men tack och lov så började han älska vällingen - vilket blev vår räddning. Jag blev lugnad av att det funkade med välliungen och tack och lov hade jag folk runt mig som stöttade i att låta honom "leva" på välling... I dag är han nästan 2 år och äter t o m bra! Framför allt han gillar att äta och min "ångest" är borta. Äter han dåligt ngn gg då och då - ja då erbjuder jag honom fortf välling! Eller så litar jag på att han äter förr eller senare.
Vissa tror ju att välling kan fördärva och göra att de äter än mindre... Men inte för oss - det avdramatiserade det hela! Men som sagt alla barn är olika... Men i vilket fall så är ju välling väldigt nyttigt :)"
Lycka till med era "små matvägrare" - vår blev till en "normal ätare"... :)