Inlägg från: Tigger is a she |Visa alla inlägg
  • Tigger is a she

Åke?

ÅkeTråke...? *smakar på namnet* Nej, inget jag skulle välja. "Fel" generation för min del. Men din son blir nog originell!

• Tigger is a she

"Kunde vara lite kul att veta om ni som INTE gillar namnet Åke, är utav dom som gillar moderna namn som typ Liam, Neo osv. eller om ni annars gillar gamla svenska namn men inte just Åke..."

Jag gillar inte de nya namnen som Liam och Neo. Jag gillar svenska namn, men inte av Åke-Gunnar-Lennart-generationen. Det är mina föräldrars generation, så det blir knas i min hjärna .

Killnamn är svårt överhuvudtaget - när vi väntade vår son hade vi en lista på fyra (!) namn som vi tyckte var "nja, ganska ok".

• Tigger is a she

PeaJ:

Sanslöst svårt var det! Man förknippar så mycket med namn och eftersom både jag och min man då jobbade som lärare hade vi många namn vi förknippade med både det ena och det andra. Och att enas var jättesvårt.

Jag kom på en till sak med Åke - jag är inte så förtjust i tanken att ha de svenska bokstäverna i namn, eftersom vi är så internationella nu för tiden *kraxar och låter gammal*.

Vårt barn fick namnet något timme efter förlossningen - då vi kände att det passade honom.

Svar på tråden Åke?