Känner mig ensam på jobbet, fler?
Jag är en tämligen extrovert person så jag pratar en hel del och bjuder på mig själv. När det är dags för fika så kollar jag på schemat vem som har fika samtidigt och "samlar" ihop en del med ett litet tillrop typ "jaha, dags för en fika?" "ska du hänga med?" eller liknande. ibland var det någon annan som började.
Nu har vi sedan snart ett halvår tillbaka bytt grupp och här har man inte lika schemalagt som jag är van och jag vet att man ska inte be folk hänga med på fika om det inte HAR fika.
Vi är 5 personer från min tidigare grupp och så är det 5 personer från en annan grupp som slagits ihop.
Nu helt plöstligt så verkar jag ha missat något. Som på en given signal så kan en bunt börja samtala och vandra iväg på fika men aldrig har någon frågat när jag kan gå på fika eller om jag ska hänga på. Jag har några gånger de senaste veckorna verekligen försökt men känner mig obekväm om som ett 5e hjul.
Jag har nu denna vecka slutat gå och fika helt. Jag sitter och kurar på min plats och sitter här istället.
Någon fler som känner igen fenomenet?