• vill ha bäbis

vill ha bäbis

Hej! första gången här som medlem, tänkte berätta varför. Jag och min sambo har försökt bli gravida i åtta månader nu och det händer ingenting! blir lika ledsen varje gång mensen kommer fastän att jag bestämt att inte får bli det! Har bokat tid i oktober hos en gynekologen och förhoppningsvis kan dom se om det är något fel och om man kan göra nått åt det. Det jobbigaste är att inte veta varför det inte blir nått. Slutade att röka för tre veckor sen, hoppas att det kan förbättra nått! Kram

• Svar på tråden vill ha bäbis
  • bennie81

Hej vill ha bäbis!
    Vad duktig du är som har slutat att röka, det finns statistik på att rökningen sänker fertiliteten men ett antal procent så jag hoppas att era chanser ökar nu.
    Äter du några vitaminer? Om inte kan jag tipsa om mitt val kvinna som innehåller mycket som är bra för kroppen när man vill bli med bäbis.
    Stort lycka till och hoppas att du får ett plus snart, mvh J.

• vill ha bäbis

Hej J! tach för ditt svar! äter folsyra som jag blev rekommenderad, vad finns det mer? Är så nojig nu för min mens skulle ha kommit igår men de senaste gångerna har den varit sen ca: 2-3 dar (bara för att retas med mig Man vill ju inte hoppas nått men det är väldigt svårt att låta bli!! (Kom på efteråt att jag inte vill vara "vill ha bäbis" men såg att det var ett antal månader innan man kunde byta, typiskt.) Ha det bäst!! mvh S

• endo

jag förstår dig gumman har sj försöky i 2långa år vet ej vad jag ska göravill gärna testa prego men det är inte lätt måste gå på många undersökningar försöker sj hadet bra detkommer välnån gång puss

• Billan n

när vi vi var på 8:e försöket sökte vi hjälp, visade sig att jag hade oregelbunden ÄL å min sambo hade under det normala antalet, så jag fick äta pergotime i tre månader å det hjälpte mig för nu har jag ÄL utan någon hjälp , är på vårat 13:e försök nu 20 oktober ska vi in på en privatklinik å börja våran utredning med IVF ÄNTLIGEN hoppas hoppas hoppas att det går vägen...Jag längtar

Kram

• Billan n

Rosenrot testade jag och det hjälpte INTE...
    Har man problem med ÄL så tycker jag man ska ta kontakt med sin gyn och få hjälp via där med hormontabletter istället

• vill ha bäbis

Hej hej! tack för alla svar, känns så bra att man inte är ensam. Fick faktist ett plus för två veckor sen men fick missfall efter tre dagar, så den lyckan varade inte så länge. Pratade med en barnmorska i krokslätt i mölndal som var helt dum i huvet, jag var lite orolig för vad som hade hänt och ville gå dit för att kolla att allt såg bra ut efter m.s men hon sa att jag inte fick komma dit för det fanns ingen anledning, kroppen sköter sånt själv sa hon bara och var jätte otrevlig . Ska till kvinnokliniken i oktober och hoppas att dom är bättre att prata med. Vill så gärna att det ska gå vägen. Vet att åtta månader inte är så länge att ha försökt men när det enda man gör är att vänta och längta så känns det väldigt länge... Är riktigt imponerad av många av er som håller på i flera år utan att bli tokiga, jag önskar att alla som försöker och vill bli gravida också blir det!! Tack för allt stöd!!

• måne11

Vill ha Bäbis - Jag gjorde samma som "Billan n" - Efter 6 månader uppsökte jag gyn för att jag hade en sån oregelbunden mens. Fick pergo utskrivet och har precis börjat min första kur. Har provat Rosenrot och det funkade inte på mig.. Fick ännu längre mellan ÄL och mens... Apiforce funkade inte heller.

Säger samma som Billan n  - besök närmaste gyn och begär en utredning. Bättre börja nu än senare

• måne11

Vill ha bäbis - läste precis ditt senaste inlägg - belagar missfallet Hoppas du får bra svar i oktober hos KK. Lycka till!! Håller tummarna på att du plussar snart.

• Patricia26

hej jag läste detta på sajten:www.familjeplanering.se
    Det här är berättelsen om hur vi blev föräldrar
    Efter sju år hade vi nästan börjat förlika oss med tanken att vi aldrig skulle få några barn. Då mötte vi en kvinna som var handledare i Naturlig familjeplanering. Hon frågade oss den frågan som ingen förut vågat fråga, varför vi inte hade några barn. Det enda vi kunde svara var att det int blivit så. Vi hade inte gjort någon utredning, det hade bara inte blivit av. Kvinnan berättade för oss om sekretmetoden som går ut på att lära känna när man har sina fruktsamma perioder, och vi blev nyfikna.
    Jag hade alltid haft mycket oregelbunden mens så det var svårt att veta när ägglossningen skulle inträffa. Efter mötet med NFP-handledaren började jag känna efter det äggviteliknande, hala sekret som handledaren beskrivit som fruktsamt. Vid något tillfälle kunde jag känna något som liknande den beskrivningen men inte riktigt ändå. Månaderna kom och gick och vi fick mer undervisning om sekretmetoden och under tiden började vi förstå att jag inte hade ägglossning varje månad som jag tidigare trott. Jag var noga med att varje dag känna efter "vad det var för dag" och fylla i ägglossningsschemat. Parallellt med detta tog jag också tempen varje dag.

Efter fyra månader, utan att känna något fruktsamt sekret kom vi hem en kväll och då kände jag mycket tydligt den hala, blöta känslan som vi så länge väntat på. Den kvällen blev vår son till, och morgonen därpå var sekretet borta. Jag hade en mycket liten, nästan obetydlig temperaturhöjning så vi vågade inte tro att jag hade haft någon ägglossning. Det blev lång väntan innan vi förstod att jag verkligen var gravid. Vår son föddes i september och efter drygt två år fick vi vår andre son. När man väl lärt känna vad som hände med ens kropp var det inte längre svårt att bli gravid. Jag vet nu att jag inte har ägglossning varje månad och att det fruktsamma sekretet bara känns någon dag. När vi nu har fått två fina pojkar använder vi metoden som preventivmedel.

--------------------------------------------------------------------------------
    Trettio pars erfarenheter
    En studie gjord om 30 pars upplevelser av handledning och tillämpning av Billings antikonceptionsmetod "Upplevelser av Billingsmetoden"
    Av Kristina Palmér, barnmorska och handledare
    NYHETER

--------------------------------------------------------------------------------

KARTOR ATT SKRIVA UT

Fertilitetskarta

Tempkarta

Kontakta din närmaste handledare här

• vill ha bäbis

Hej igen allihopa! Idag har jag en riktig skit dag. Jobbet har bara varit pest hela dan och fick reda på att jag får ut 3tusen mindre i lön än vad jag hade räknat med, det e skit att pengar kan påverka så himla mycket! Känner mig sååååååååå röksugen, men jag ska inte gå bort och köpa cigg, ska inte, ska inte, ska inte!!!!! Har ont i huvet och vill bara läga mig ner och svimma resten av kvällen. Min bästa kompis som jag älskar jätte mycket tror att hon förmodligen är gravid, jag missunnar inte dom det för allt i världen men det är deras första försök och det känns så surt bara. Är inne på nionde månaden nu och ska till KK i oktober och göra en liten utredning och se varför inte vi blir det. Ja ja nu ska jag inte klaga mer, det är skönt att skriva av sig bara så slipper man plåga sina nära och kära för mycket så här på en fredag kväll!! Puss på er och tack för ert stöd!

• agnesan

Jag vet hur surt det känns när folk runt omkring en blir gravida, men man själv inte lyckas... Tungt som fan. Men jag håller tummarna för dig! Hoppas du får kontakt med nån bra person på KK!

• vill ha bäbis

Tack för allt stöd! Känns så bra att man inte är ensam! KRAM

Svar på tråden vill ha bäbis