• mamma83

raggare o tjej!!

hejsan!!

jag blir så trött på folk ibland!!

i går när jag sluta jobbet sa jag det att: nä nu ska jag hem o sätta på vinter däcken..
    en kille sa då: skaa du det??? e det inte bättre om din kille gör det..
    han tyckte att det hade varit konstigt om jag skulle gjort det..
    jag sa till han : jag har gått fordon så jag tror allt jag klarar byta däck..
    då blev han tyst.. =)

det e inte första gången det har hänt..
    killar har ofta lyft upp lådor o hjälpt mej så.. o menat på att fan du e tjej o lådan e tyng.. jag hjälper dej!!
    jag blir såååå arg på sånt!!

bara för att jag e tjej betyder inte det att jag e svag!!

jag har alltid umgåts med killar.
    har lite svårt att bli kompis med tjejer ibland .

mina lärare har kommit på att jag e som killar när jag pratar o sejer det jag tycker o går rakt på problemen..

tjejer vill gärna gå 5 varv runt problemet innan dom tar i tu med det sa dom..
    så dom trodde jag kanske skrämde tjejer med mitt sätt o att jag skulle tänka lite mer o vara försiktigare när jag prata med tjejer..

kul o få andras uppfattning om en själv tycker jag!!
    jag fick sitta o prata om olika punkter med 2 lärare så bedömde dom mitt sätt o prata.. det var kul..
    dom tyckte jag var en väldigt bra komunikatör.. starkt VG eller kanske MVG får veta det nästa vecka!!!!

jag e van på att få höra att folk har fördommar om mej.. dom har en uppfattning innan dom känner mej!

ÅÅÅ e du sån.. raggare... dom bara super o knullar!!
    (det e ju skönt så varför inte ;) )
    ok förr gjorde man ju typ bara det.. men nu när man e lite äldre o har barn.. så har man upptäkt att det finns mer o göra!! än o supa skallen av mej!!
    bara glida runt o höra på lite go musik!!

folk drar alla över en kant..

det e inte många raggare som beter sej som svin.. det finns så klart några o de e dom som ger alla andra dåligt rykte.

alla andra e vanliga mäniskor som gillar stilen o bilarna!!

åå gött o få skriva av sej.. tack för att du orkade läsa!!

kram jenny!!

• Svar på tråden raggare o tjej!!
  • Molnet

Jag håller inte riktigt med dig om att killar är si och tjejer är så. Ialla fall försöker jag bortse från det när jag möter människor i vardagen och dra mitt strå till stacken för ett mer jämställt samhälle där människor är individer framför kön.
    Att killar är bättre på det ena och tjejer är bättre på det andra tror jag beror på uppfostran och att människor bara följer givna mönster och inte stanna upp och reflektera över vad de håller på med. INTE att män och kvinnor verkligen ÄR olika!
    Jag blir riktigt förbannad när man förutsätts kunna/inte kunna vissa saker beroende på sitt kön.

Likadant i vintras var jag den enda i verkstan att bli tillfrågad om de skulle köra ut min bil efter de bytt till vinterdäcken Medan alla andra (män) med sina bilar kunde glatt få köra ut dem själva. Ungefär som att stackars tjejen (jag) inte skulle kunna köra ut sin bil från verkstan själv!

Jag är emot all segregering vad gäller kön därför lever jag och handlar medvetet gentemot mig själv och alla i min omgivning genom att inte säskilja människor utifrån kön, genom bla olika beteende, olika kläder till pojk och tjejbebisar, blondinskämt osv. Därför väljer vi att dela på föräldraledigheten med sambon, markservicen, osv osv.

Detta tror jag bidrar till ett mer jämställt och mindre fördomsfullt (gentemot könen) samhälle och jag tror att jag gör en stor tjänst till mina framtida barn!

• Jenny86

Här har du oxå en raggarbrud,... =) även om de ibland är skönt att slippa göra tråkiga saker som att byta däck m.m.. så kan ju vi lika bra som dem!!

Så de så.. men så andra sidan.. om en kille sa att han skulle hem å virka en halsduk så skulle nog vi reagera lika som han.. ;) fördommar åt alla håll :P

kramas!!

Svar på tråden raggare o tjej!!