• Mia o Simon

storlek på overall?

Min pojke fyllde 5 år i maj. Han är 118 cm lång o väger ca 24 kg. Tittade på en overall(didrikssons) i storlek 120. De har ju bara hela storlekar typ 120, 130 osv. Vad ska man ta då?? Hur gör ni i liknande situationer? 130 känns väl stort..mvh Mia

• Svar på tråden storlek på overall?
  • Jennie Brunflo

Göra när?
    Passade inte 120 eller?

Köp den inte precis lagom. Hellre för stor än precis lagom.

• tmg

110 er 5 år, 116 er 6 år, 122 er 7 år ,128 er 8 år...

• tmg

missforsto spm, overse innlegget

• Makaroner

Prova overallen, storlekarna är inte exakt samma i alla märken. Han ska kunna sitta på huk utan att det stramar. Är overallen för liten är den ett hatobjekt i vinter och han kommer säkert vägra ha den. Titta på hans bvc-kurva så kan du få en liten vägledning i hur mycket han kommer att växa under hösten och vintern.

Jag har en jättelång 5-åring, drygt 120 cm. Han hade stl 122/128 på overallen förra året. Skippar overall i år. Det blir skidbyxor med hängslen i stl 128 och jacka i stl 128.

*RUN Forrest! RUN!*
  • Viking och Loke

Borde väll finnas overaller i stl 122 el. 128?????????

• Tesie

När barnet har overallen på sig så ska man kunna ta ett regält grepp i grenen, då är overallen så stor som den ska vara! Annars kan det bli snävt i ryggen när de böjer sig eller sitter tex!

• MotherOfTwo

Jag skulle köpa 120 om jag vore dig. 130 känns lite väl stort, men man måste väl prova antar jag.

Min dotter är 104 cm lång och jag var helt inställd på att köpa en POP stl. 104 men hon i affären tyckte absolut att jag skulle köpa 110 (min dotter var ej med). Vad skulle ni köpt?

• Tesie

Min son är 104 cm o jag har köpt en 116 till honom!

Men PoP är stora i storlekarna,, ta med idn dotter och prova!

• UngMamma02

min dotter är 4år och är 109cm lång hon har ca 116 i storl men e på väg mellan 116-122 jättesvårt å hitta kläder

• Sannah
    MotherOfTwo skrev 2006-09-07 17:52:04 följande:
    Jag skulle köpa 120 om jag vore dig. 130 känns lite väl stort, men man måste väl prova antar jag.Min dotter är 104 cm lång och jag var helt inställd på att köpa en POP stl. 104 men hon i affären tyckte absolut att jag skulle köpa 110 (min dotter var ej med). Vad skulle ni köpt?

Jag skulle ha köpt 110

Jag tycker inte att man kan stirra sig blind på affärens mått, typ att en femåring har den storleken och en sexåring den storleken.

Min son är lång och därför får jag köpa lite större storlekar för att få dessa lite längre, eller vad man ska säga.

// Sanna
  • RaraTjejen

min fem åring har 122-128

• grabbmamman

Min kille, född -99 allstå 7 år köper jag 116 till och ett skidställ nu i vinter blev stl. 120, men alla mina grabbar har varit små, har nästan alltid fått gå ner en storlek. Så det är så himla olika!

• lindansare

Min dotter är 104 cm lång. Jag köpte en str 110 av Didrikssons overall. 100 var för liten. 110 var för stor främst i benlängd men sitter nog bra på vårkanten. Overallen är så lätt att hon kunde springa och hoppa och sitta utan problem.

Svar på tråden storlek på overall?