• HeddaBigBum

Billiga flygbiljetter, var hittar ni dem?

Jag vet inte hur jag lyckas, men varenda gång vi åkt hem till USA eller hem till Sverige har vi lyckats betala mer för våra biljetter än de bredvid oss på flyget, typ.

Ni som lyckas hitta sådär riktigt billiga biljetter, hur gör ni??

Vill någon snäll själ hjälpa mig/oss?

Jätte-tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Billiga flygbiljetter, var hittar ni dem?
  • menu

kolla efter erbjudanden, kolla olika ställen, be resebyrån kolla efter erbjudanden.. å boka tidigt ( minst ½ år innan)..

• snillis

Det finns ju olika sökmotorer så som travelstart.se.
    Då får man ju hjälp med att söka efter den billigaste biljetten.

• endo girl

När vi flög till New York med SAS senast så var vi snabba att acceptera att ta ett senare flyg pga överbokning. Det innebar att vi kom fram 7 timmar senare till N.Y., men å andra sidan blev vi uppgraderade till Business Class, fick ?600 var i resecheckar och tillträde till SAS lounge på Kastrup i väntan på flyget. Helt klart besväret! Hemresan gjorde vi likadant, men då fick vi "bara" $600 per person och ingen uppgradering av stolar el. dyl. Men på det hela blev det ju en fantastisk upplevelse och dessutom en gratis flygresa senare på året.

Något jag verkligen kan rekommendera att vara inställd på att bli erbjuden (har flera kompisar och släktingar som blivit tillfrågade, men de flesta säger nej eftersom man så gärna vill komma iväg/hem som planerat). Se till att checka in hyfsat tidigt bara!

• Hemligtjej24

Jag hitta våra biljetter igår på fritidsresor. Kostade 6800 för oss två vuxna och ingick

Flyg t&r för 2 stycken
    Hotell (dubbelrum)
    Frukost varje dag+städning
    Transfer till hotellet från flyget och tillbaka
    Mat på flyget dit för oss två

Svar på tråden Billiga flygbiljetter, var hittar ni dem?