• Mian80

Bästa fläckborttagningsmedlet?!

Behöver tips på bra fläckborttagningsmedel. De flesta av lillens tröjor har stora fläckar som inte går bort i tvätt. Några bra tips? Kan vara bra att kunna använda tröjorna lite längre.

Galltvål har jag hört. Är det bra?

• Svar på tråden Bästa fläckborttagningsmedlet?!
  • Lola Jämtland

Jag har alltid använt Bio-Shout o jag är helnöjd med det.

//Livet går inte i repris
  • Mian80

Bio-shout. Har man det i tvätten eller är det spray? Kankse man skulle prova.

Har provat Tabort spray, men den tycker jag inte funkar alls, om man inte sprayar direkt och slänger i tvätten på en gång. Vi har ingen tvättmaskin i lägenheten så..

• Snowgirl

Yes diskmedel är helt klart bäst.

• Elli47

Instämmer med föregående talare, Yes handdiskmedel och bäst effekt är det om du låter diskmedlet torka in innan du tvättar plagget.

• Lola Jämtland
    Mian80 skrev 2006-09-06 07:41:59 följande:
    Bio-shout. Har man det i tvätten eller är det spray? Kankse man skulle prova.Har provat Tabort spray, men den tycker jag inte funkar alls, om man inte sprayar direkt och slänger i tvätten på en gång. Vi har ingen tvättmaskin i lägenheten så..
    Man kan behandla fläcken direkt (det är en vätska man sprutar på plagget) eller lägga det i maskinen för att fräscha upp vittvätt tex.

Tabort är helt värdelöst enligt mig.....
    //Livet går inte i repris
  • levlivet

Galltvål

Min själ är som ett silkespapper.... tunn o skör...var rädd om den!
  • Elli47

Galltvål finns på vår lokala Coop-butik... har även sett det på Barnens Hus osv.

Svar på tråden Bästa fläckborttagningsmedlet?!