• Neko

Aventflaskor?

Vi har köpt ett antal aventflaskor nu och tycker att de är mycket trevligare än apotekets som vi använde tidigare :) Men jag har några frågor...

1. Kan man diska dem i diskmaskin? Ifall man kan det, är det bara flaskorna eller även napparna?
    2. Vad tycker ni som provat dem? Hur är de jämfört med andra märken? Vi flaskmatar bara så det gör ingenting om man suger på ett annat sätt på dem än på bröstet.
    3. Vilken napp använder ni till en 2-månaders? Vi har just nu den som har två hål i sig, är den bra? Bör vi byta till den som har flera olika lägen när han blir tre månader?

• Svar på tråden Aventflaskor?
  • Mizzdarling

Jag diskar mina flaskor och nappar i diskmaskin men spolar av dom en extra gång efter jag har diskat dom i diskmaskinen. numera har vi en flaska från MAM som vi tycker är jätte bra för med den så får hon inte så mycket luft i magen när hon äter eftersom det har en ventil i botten finns att köpa på ica tror jag.

hade avent flaskan i början men tyckte att MAM var bättre

• Neko

Okej tack för tipset :) Kokar du flaskorna också för att bli av med bakterier eller bara i diskmaskinen?

Svar på tråden Aventflaskor?