• Mirris

Får så konstiga mail från "Mail Delivery System"

Vad är det här för jäklar mail som kommer hela tiden.. men med olika filer bifogade.
    Har inte vågat öppna nåt än utan slänger det direkt.

Är det fler som får såna här mail från

Mail Delivery System ??

"This is the Postfix program at host mail4.ipbolaget.com.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be
    be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to

If you do so, please include this problem report. You can
    delete your own text from the attached returned message.

The Postfix program"
    Sen står min epost o lite siffror o så..

Och så är det bifogat... idag står det Först en litet kurvert o efter det står det "eh? Wiwnis, again before. Sermak? The power which (16,1kb)... o så Delivery report.dat (323 kb)

På Ämnesraden står det bara Undelivered Mail Returned to Sender!
    Men jag har inte skickat nåt mail på hur länge som helst.. är det nån som typ använder min mail för att skicka dumheter till andra elelr?

Nu blev det snurrigt.. hoppas nån datakunnig fattar!

• Svar på tråden Får så konstiga mail från "Mail Delivery System"
  • jassikan

Det är nog tyvärr så att någon använder din adress för att skicka spam av något slag. Men adresserna de skickar till finns ej (eller har ett spamskydd som säger att de inte finns). Och därför kommer de i retur till dig.

Jag har fått sådana någon enstaka gång. Inte mycket annat att göra än att slänga dem.

• Mirris

Man ska kanske ringa till bolaget och fråga om man kan få byta adress då?? Ändra nån bokstav eller så?

• jassikan

Det kan nog vara bra om det fortsätter, om du inte tycker det blir allt för krångligt att byta adress.

Det kan sluta efter ett tag, men det kan även bli värre tyvärr.

• Teskedsmamman
    Mirris: Det där hjälper inte eftersom det inte är hennes mailleverantör som skickar mailen. Hennes mail har antagligen hamnat i någons adressbok som har virus som skickar ut mail till alla i adressboken och då blir det så där... jag får ofta sådana mail från nåt ställe som heter Skanova Och JAG har inte virus
    F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
  • jassikan

Det hjälper om hennes nuvarande e-postadress tas bort. Då får hon inte dessa meddelanden, men å andra sidan inte andra mail heller.

• Mirris

Ja, först så trodde jag att jag hade skickat nåt mail fel.. men då brukar det ju alltid stå nånstanns vart jag försökt o skcika! Men nu står bara min address och så massa filer bifogade.

Kommer minst 1 sånt här mail om dagen..

Väntar väl lite o ser om det blir bättre eller sämre.. tack för att ni orkade svara!!

Svar på tråden Får så konstiga mail från "Mail Delivery System"