Helgona: Jag förtsår att många stöts av ditt inlägg här om att det alltid finns en anledning till att soc omhändertar barn, även jag blev stött men förstår din tanke.
Dock är det av allra största vikt att lyfta fram att soc gör misstag, alltför ofta, och det är inte ofta det framkommmer i rampljuset de då är skickliga på att mörka.
Soc har erkänt delvis i mitt fall att de felat från första början, och det är ytterst sällsynt.
Vidare skriver du "det ju få mammor som förstår varför soc omhändertar deras barn...och dessutom går ut med det i FL..." vilket gör att jag ifrågasätter den iakttagelsen du uppenbarligen gjort. Jag har ägnat åtskilliga timmar åt att sätta mig in i olika familjers levandsvillkor här på Fl (inte levnadsvillkoren här, utan i vardagen) och jag är inte alls övetygad om att få inser varför deras barn omhändertagits och gått ut med det i Fl.
Jag har varit med på tåget om mina barns omhändertagande, och är fullt införstådd med varför, och jag har dessutom i dagarna fått tillbaka ett barn från omhändertagandet, och fått det svart på vitt att jag är fullt införstådd i omhändertagandets början och slut, insikten har jag således. Jag kan omöjligt vara den enda här inne på Fl som är medveten om skälen till varför barn omhändertas, och som dessutom gör allt som står i deras/min makt att förändra en situation??
Så Helgona, jag undrar i vad du grundar din inställning till att " få mammor som förstår varför soc omhändertar deras barn[...]". Eller menar du överlag? Här inne är det dock ej få, tvärtom, om jag nu inte missat något i allt det jag läst här på Fl...