Inlägg från: Bo Peep |Visa alla inlägg
  • Bo Peep

Varför räknas detta som rasistiskt ?

Antagligen gjorde killen det för att få en reaktion. Synd att läraren shabblade bort chansen att ha en viktig diskussion. En sån kommentar får bara inte hänga kvar i luften obesvarad. Illa.

• Bo Peep

Men det där är ju nån man säger när argumenten tar slut. Det betyder ju ingenting. Det är värre när rasister inte ens inser att de faktiskt är det.

• Bo Peep

Jag svarade på att småkillar skriker rasist när det inte får som de vill.

• Bo Peep

Jag sa inte att det är ok. Jag sa att det inte betyder nåt och därför kan det nonchaleras.

• Bo Peep

Varsågod och gå till personangrepp mot vem du vill. Det är varken artigt eller trevligt och framför allt inte särskilt moget. Vad är du ute efter? Kan de så kan jag, eller vaddå?

• Bo Peep

Det finns inget som heter omvänd rasism.

Det blir så här när invandrarkids tror att de kan dra fördel av att tillhöra en minoritet. Man sparkar uppåt så att säga. Det är ett tecken på att man ser sig själv som utanför och mindre värd. Det handlar om att försöka dra fördel av sitt utanförskap. Något som är väldigt sorgligt. Har du funderat på varför man uttrycker sig så egentligen?

Och vad är du ute efter frågar jag igen. Ska det vara brottsligt att fråga någon om han hon föraktar en, vilket är vad man gör om man frågar nån om han/hon är rasist.

• Bo Peep

Samhäller förändras väl inte för att passa vissa individer utan det är en mycket mer komplex fråga. Ett statiskt samhälle går under därför förändrar sig samhället för samhällets skull. Vissa gillar inte viss typ av förändring, men det kan bero på att individer kan vara väldigt rigida och inte så intresserade av förändring om de själva redan har det ganska bra. SAmhället består dock av oss alla.

• Bo Peep

Vad exakt är det "de som kommer hit" vill förändra? Vill alla invandrare åka gratis på busen? Hm, tror inte det.

• Bo Peep

Vem är trångsynt?

Diskussionen är inte till för att hacka på dej, men det är väl bra om nån tar sig tid att svara på dina inlägg? Eller är det du skriver den absoluta sanningen som inte behöver diskuteras?

• Bo Peep

Nähä, är det inte bättre att du förklarar än att vi gör antaganden om vad du tycker?

Svar på tråden Varför räknas detta som rasistiskt ?