Inlägg från: Sweedie |Visa alla inlägg
  • Sweedie

Varför räknas detta som rasistiskt ?

mkt feg & konstig lärare! tycker du kan fråga honom varför han agerade som han gjorde.

• Sweedie

lilla mej: det var väl läraren, en vuxen man som uppträdde högst fegt och märkligt? som i sin roll av auktoritet, som lärare vek sig för en skittöntig kommentar. alla er som klagar på att man inte får sjunga nationalsången och hissa flaggor etc. det är knappast en identitetssökande kurdisk liten tonårstjejs fel!

• Sweedie

lady lovelylocks: håller med om att sånna kommentarer som killarna på bussen fällde var jävligt korkade! ignorant och oförskämt. och så klart så borde man konfrontera folk i den mån det går när sånt händer. säga ifrån. men varför ska man bli rasist för det? nu tar jag för givet att du tex e vit. ska jag börja ogilla dig på grund av din etniska tillhörighet bara för att jag stött på lite skins här och där som kallat mig jävligt fula grejjer? det e ju som att säga att det inte vore konstigt att jag började ogilla dig bara för att en svensk full kille spottade på mig och kallade mig för "jävla n*ger h*ra"!

om jag skulle vara så idiotisk att jag skulle be kassörskan fara åt helvete imorgon så hoppas jag att hon nonchalerar en sån idiot som mig!

• Sweedie

misswhiskey: jag undrar väldans över det här med "att ej få vara stolt över sverige"!? det e jag. bodde i usa en massa år då blev man ju ännu stoltare. folk blev ju lite trötta... jag skulle ju alltid dra upp "...in sweden we..." och hur bra det e här. fick tom den klassiska kommentaren som folk brukar fälla när man inte anses "höra till" och därav inte har rätt att typ kritisera ngt i det samhället- "but go home then!".

men tillbaka till min fråga... vem hindrar ett litet nationaldags sjung i skolan? vem skulle hindra dig att hissa en liten flagga? e det verkligen den lille kurdiske tjejen i ts klass? näe.. det är snarare fega människor som ts konflikträdde lärare! en vuxen (svensk? vad nu det innebär att vara svensk?) människa som dessutom pga sitt yrke borde ha kunnat få fram en viktig diskution. som kunde påverka en hel klass med unga människor!

• Sweedie

alla ni som klagar på att man ej vågar hissa en flagga eller sjunga nationalsången etc... jag undrar fortfarande VEM som hindrar er? en enstaka kurdisk tonårstjej eller? e pga henne ni inte "vågar" sjunga du gamla du fria?

jag har då aldrig mött någon, svensk, invandrare, nysvensk, svensk med bakgrund i annat land... you name it... som har motsatt sig detta! ändå hör jag ofta hur folk klagar på att man ente "får vara stolt över sitt land".

• Sweedie

tussetösen: helt hemskt håller jag med om! men som sagt... vem hade amkt att förbjuda det i en hel skola? inte var det en enstaka tonåring med invandrar bakgrund som sätter upp reglerna på en hel gymnasieskola! fega vuxna, rektorer etc. tyvärr så brukar folk i sånna här trådar ofta tycka att det e "invandrarnas" fel.

Svar på tråden Varför räknas detta som rasistiskt ?