Inlägg från: Lady Lovelocks |Visa alla inlägg
  • Lady Lovelocks

Varför räknas detta som rasistiskt ?

Invandrare utnyttjar ofta ordet rasist för minsta lilla grej.

Såg t ex ett par invandrarkillar på bussen som inte hade några pengar, men ville åka ändå. Busschauffören sa givetvis nej, varpå dom skriker "Jävla rasist, du hatar oss invandrare" osv till stackaren.

Man blir jävligt trött.

• Lady Lovelocks

Vad menar du Bo Peep? Vems inlägg svarade du på?

• Lady Lovelocks

Bo Peep - Det är alltså helt ok enligt dig? Det fanns liksom inte ens utrymme för några argument, killarna hade inga pengar, då kan man ej hellre åka. Det var inte argument som kom fram på slutet av nån diskussion ens, utan dom gick igång direkt.

Jamen ok, imorgon när jag ska till ICA ska jag be kassörskan fara åt helvete när hon inte går med på att jag vill handla gratis.
    Det kan väl ursäktas, jag fick ju bara slut på argument?

• Lady Lovelocks

Bo Peep - Ok, då kan det bara nonchaleras om jag ber kassörskan imorgon att dra åt helvete alltså?

• Lady Lovelocks

Inte betyder nåt? Tror du inte det betydde nåt för busschauffören som blev så respektlöst bemött av några snorungar? Förvånar det dig verkligen om folk blir rasister?

Man ska alltså bara bita ihopa och ursäkta omvänd rasism?

Så fan hellre.

• Lady Lovelocks

Bo Peep - Skillnaden är att om jag sagt så till kassörskan hade jag blivit utlyft av vakter och säkert fått böta.

Men invandrare som skapar problem ska hanteras med silkesvantar, och det ska ursäktas till hitan och ditan. När fan ska dom börja ta ansvar och stå till svars för de fel dom gör och för den omvända rasismen?

• Lady Lovelocks

Bo Peep -

Klart som fan att det finns omvänd rasism.
    Rasist = person med rasfördomar. Det finns i alla läger.

Jag är så jävla trött på att alla hyss invandrare hittar på hela tiden ska ursäktas med att det är synd om dom. Dom är minoritet, dom är utanför, trösklarna är för höga, legot är trasigt blablaosv. Nånstans måste dom ändå börja ta ansvar för sina handlingar och anstränga sig själva för att få en bättre sits. Vi låter dom tro att det är okej att bete sig hur som helst.

Killarna på bussen borde inte sagt ett enda okvädesord till chauffören. Tycker du verkligen att dom hade rätt till det?! Ska man ha rätt att påstå att någon föraktar en bara för att man som alla andra i Sverige inte får åka gratis på bussen?

• Lady Lovelocks

Bo Peep -

Enligt svenska akademiens ordlista betyder ordet rasist; person med rasfördomar. Varken mer eller mindre.

Sen skiter jag faktiskt högaktligen i orsaken till killarnas ruttna beteende. Man kan inte alltid skylla ifrån sig när man betett sig illa, man får någonstans stå till svars oavsett hur ens situation månde se ut. Ska vi kanske släppa ut alla pedofiler ur fängelserna, dom har säkert blivit utnyttade själva ju när dom var små? Egentligen är det ju synd om dom. Vi måste ju förstååååå dom.

Kan man inte behandla sitt nya land med respekt och följa de regler som finns ska man åka tillbaka. Då förtjänar man inte att vara här. Vi har tillräckligt med problem med våra "egna" luspudlar. Vi behöver inte importera problem.

• Lady Lovelocks

Samerna är också en minoritet i Sverige. Hade vi sett mellan fingrarna om dom också hade gapat "Svenska jävla hora" efter tjejer?

• Lady Lovelocks

Bo Peep - Då lär dom sig att man inte alltid kommer undan bara för att det är "synd om en". Dom utnyttjar ju att en del tycker så jäkla synd om dom. Varför är det synd om dom? Dom kommer hit och får enormt bra förutsättningar, som många av dom bara p*ssar på.

Det finns inga "orsaker och faktorer" bakom deras respektlösa beteende mer än att dom fattat att i Sverige är allt tillåtet, så då utnyttjar vi det.

Svar på tråden Varför räknas detta som rasistiskt ?