Inlägg från: gabriella83s mamma |Visa alla inlägg
  • gabriella83s mamma

Varför räknas detta som rasistiskt ?

Kanske införa nåt nytt på lektionerna.Ta upp en diskussion med svenskar,kurder, osv...För det jag har märkt ; Vi i Sverige ska vara måna om våra NYA svenskar.Men så fort nåt händer skriks det rasism.Min dotter fick höra att hon skulle vara hemma och laga mat.Måste träna sig, för en riktig kvinna kan sånt.Och eftersom hon var en svensk hora skulle hon lyda mannen.Jag tycker att om vi är snälla och vill hjälpa flyktingar,ska dom inte bära sig illa åt!!Jag hörde om en tjej som stal en mobil. Såklart att jag gjorde,sa hon.Hur ska jag annars få tag i en.Alla ni svennar har det så bra och ni vet inte om det.I mitt land lånar vi ut saker till varandra. Men hon lånade ju inte.Hon gav en annan tjej stryk och tog mobilen.Borde inte hennes föräldrar/anhöriga sett att hon hade nåt nytt med sig hem?

• gabriella83s mamma

Lady Lovelocks! Just precis !Jag har många trevliga NYA svenskar som kompisar, som skäms över sina landsmän.Men jag tror att det sitter nån och tycker att vi är rasister nu.Jag undrar var åsiktsfriheten tagit vägen?

Svar på tråden Varför räknas detta som rasistiskt ?