Inlägg från: miLLus |Visa alla inlägg
  • miLLus

Varför räknas detta som rasistiskt ?

måste man peka finger åt vilket land personerna kommer ifrån istället för att bara säga.. att de stället har problem med brottslighet alt arbetslöshet (eller kanske båda vad vet jag)..

Och sen kan vi fråga oss VARFÖR..
    Varför är ungdommarna brottslingar?

• miLLus

av min erfarenhet innom området så är detta ungdomar som är utkastade socialt av samhället..
    Föräldrarna är i depression pga arbetslöshet..
    Ungdomarna kommer hem till ett hus där alla går likgiltiga..
    Många har knapert med mat på bordet..
    De kommer till en skola i halvtaffligt skick och ser sin framtid.. den ser inte ljus ut...
    Ungdomar reagerar möjligen irrationellt men på det ända sättet dem kan..
    Genom att slå igen på de som fick dem att ligga..

Min sammanfattning av detta är att det är självklart vad som behöver göras för att minska brottsligheten bland ALLA ungdomar..

• miLLus

grupptryck är en stark drivkraft också...
    Men som jag sa, detta är mina observationer av vad jag sätt som min tid bland kriminella och drog missbrukande ungdomar..

Fast det fanns undantag.. några gånger kom det in ett  rikemansbarn med kokain problem..
    Och droger kan göra vem som helst lite.. annorlunda

• miLLus

ja uppdelningen är ju total skandal..
    Jag förstår inte själv hur dem tänkte där..
    Att placera i getton alltså..

Jag har ingen vetskap om att myndigheter skulle vara mildare för att personen kommer från ett annat land.. det kommer som något nytt för mig..
    Om detta är fallet är det diskriminering på hög nivå.

• miLLus

många ungdomar jag har sätt är lite roliga i hemma miljön..
    Den värsta grabben kommer hem och är välden morsgris.. vad än mamman säger så är det "ja mamma" "älskar dig mamma" "på en gång mamma"
    Så jag tror endel föräldrar lever lite i blindo

• miLLus

jag skulle säga genom att splittra getton.. ge folket arbeten.. ge ungdomarna bättre sysslor..
    Det finns massor man kan göra

Svar på tråden Varför räknas detta som rasistiskt ?