Varför räknas detta som rasistiskt ?
Situationen var väldigt tråkig. Det är sådana personer som läraren och tjejen från chile som skapar missbrukandet av ordet rasism!
Situationen var väldigt tråkig. Det är sådana personer som läraren och tjejen från chile som skapar missbrukandet av ordet rasism!
Bor i Göteborg. I ett område med majoriteten invandrare. Men ok...jag har hört mycket om Landskrona och gäng problemen...så jag har faktiskt inte helt omöjligt att förstå att man känner att det är ett problem som du gör. Där är det ett problem, absolut! Och det måste göras något åt. De kriminella skitungarna är ju en skam för andra invandrare, då de bidrar till fler fördomar och på så sätt förstör för dem.
och inte bara dem, utan egentligen för hela samhället. Då det bästa ju vore om vi alla kunde acceptera varandra oavsett ursprung.
Att se alla bra normala människor som just det oavsett ursprung, och alla idioter som just det oavsett ursprung!
Men som sagt...om man bildar gäng (ovsett om man är svart, vit, brun, röd eller gul) och i princip tar över en hel stad med ligist fasoner...då är det svårt för de utsatta i denna stad att inte döma som du gör!
Mmm...det är ju helt sjukt om de inte gör något bara pga att de är invandrare. Då gör ju dom det till ett uppdelat samhälle problem egentligen. En sådan sak som sker där måste ju självklart göras något åt oavsett om det är invandrare eller svenskar som orsakar det. Problemet är nog att det skulle ha förebyggts innan det gick så. Frågan är hur det ska lösas på ett bra sätt?
Jag tror ändå inte att det handlar om att det är lättare att begå brott i ett land man varken har respekt eller känslor för. Jag tror det beror på andra underliggande orsaker...
Hmm...här har ni hunnit skriva kloka inlägg innan jag han få klart mitt
Fy! Det här är ju riktigt sjukt alltså!!!
Detta är brist på respekt, empati och helt enkelt vanligt folkvett...illa är det!
Men anledningen till detta ser man egentligen i själva artikeln...
För det första... " bagaget" dessa människor har med sig från sitt hemland! Missförstå mig rätt! Det är fruktansvärt, det är inte acceptabelt, men det är ändå mänskligt...den bittra sanningen med vad krig och misär kan göra med en människa.
Dessa personer mår inte bra, de är skadade och har mycket troligt men för livet pga sina minnen och upplevelser.
Sedan är det grupptrycken, att hävda sig..osv..osv...
Men hur man ska lösa detta på ett bra sätt?? Jag har ingen aning....
Och så gränser så klart! Tydliga gränser för det verkar de ju uppenbarligen ha misslyckats med i Landskrona...
jag tror det handlar om riktigt små sköra och skadade individer som behöver känna makt och känna sig stora och starka på det sättet. men egentligen mår de inte alls bra....