Tips på "skötbädd" att ha i skötväskan?
Kan man få tag i någon sorts vikbar skötbädd som man kan ha i skötväskan när man är ute och rullar vagn?
Eller har ni andra tips på hur ni gör när ni är ute nånstans o ska byta på bebisen?
Kan man få tag i någon sorts vikbar skötbädd som man kan ha i skötväskan när man är ute och rullar vagn?
Eller har ni andra tips på hur ni gör när ni är ute nånstans o ska byta på bebisen?
Det ingår väl till dom flesta skötväskorna? Annars finns det säkert att köpa färdiga på barnaffärer.
Jag har köpt en Stadium-väska som jag tänkte stoppa ner de nödvändigaste grejerna i bara
Ok, ska in o kolla på några hemsidor (har kollat tidigare men inte hittat nåt annat än färdigpreppade skötväskor för 800 spänn)
Nån med tips på hur man kan göra annars?
aha... men du, plastad frotté och typ skumplast/gummi eller vad det heter emellan? Lägg plasten utåt på ena sidan och innåt på andra sidan och sy ihop med vadderingen i mitten?
Mmm nåt sånt hade jag tänkt mig!
Var inne på o köpa ett sittunderlag på stadium men de är nog för små... Kanske två stycken och så ett överdrag? Skulle vara bra om det är lätt att vika på mitten så det inte tar så stor plats.
Ja, det låter som en idé, två sittunderlag och så kan du ju klippa till dom om det blir för stort så det passar i väskan, det blir säkert toppen!
Jag har en liten handduk! På den lägger han sig, och så byter vi blöjan. Var som helst, när som helst.Gräset, marken (på sommaren)eller på offentliga toaletters golv. Jag har ett litet paket blöta torkservetter, men de använder vi nästan aldrig. Om
vi är på en toa håller jag rumpen över vasken och blaskar på, sen torkar jag honom med den sidan av handduken som inte legat på golvet. Hur praktiskt som helst. Jag har ingen skötväska, i min handväska får allt plats: en blöja, en handduk, servetter. Detta ligger som ett litet paket i en liten plastpåse. Påsen använder jag sen att knyta om bajsblöjan. Perfekt!
Ok, ja handduk verkar enkelt, det blir inte hårt då?
Tips på samma tema: Två ihopsydda frottéhanddukar med plastad frotté emellan.
Ah, tack för tipset, bra länkar
Ah, tack för tipset, bra länkar
Om du gillar att handla på nätet finns det massor på ebay.
baby.listings.ebay.co.uk/Baby-Changing-Nappies_Changing-Mats_W0QQfromZR8QQfsooZ1QQfsopZ1QQsacatZ66674QQsocmdZListingItemList
Om man har plastad frotté emellan, kan man tvätta som vanligt då?
(blev nåt skumt med förra inlägget)
Jag hade ingen aning om att det hette changing-mat på engelska
Jag har en Goo-Loo som finns att köpa på Designtorget. Tycker den funkar bra.
Go-lo heter dom ju
www.lajjadesign.se/goloo.html
Den såg jättefin ut! Verkar inte vara alltför dyr heller... ska in på designtorget o kolla vad de tar för den
Finns en att köpa på:
pippilotta.jetshop.se/
om inte länken tar dig dit direkt så gå in under "skötväskor"
Jag var precis inne på Stadium och de har sittunderlag för 19 spänn som är vikbara till en fjärdedels storlek.
(Alltså inte en sån där skumplast-sittdyna som jag tänkte på från början utan mer "tygaktigare" )
Den är inte så stor ca 25x30 cm, men jag köpte två stycken och då kan jag sy ihop dem i skarven så de fortfarande är vikbara Kanske jag skulle ha ett överdrag på också, annars är de tvättbara i 40 grader och färgerna var helt okej!
Ikea Family har ett ihopvikbart sittunderlag som nog också skulle passa utmärkt som skötunderlag. Kostar inte många kronor.