• Anonym (Orolig)

Min flicka är röd i underlivet

Min flicka på snart 3 år är nästan alltid röd i underlivet och hon säger ibland att det gör ont, då jag får smörja med idomin. Det hjälper någon dag men sedan är det samma sak..Hon får inte längre torka sig själv då jag först trodde det var urin som samlades, men så var det inte. Dem på bvc säger inte så mycket.."det är vanligt att barn i hennes ålder får så" "fortsätt smörja" Men kan man verkligen hålla på så? Har ni varit med om samma sak? någon som vill hjälpa till lite=)

• Svar på tråden Min flicka är röd i underlivet
  • Anonym (Orolig)

Tack för alla goga råd=) kom på kanske lite viktig grej..jag hade nämligen svamp när flickan föddes. kan det har påverkat och smittat henne?

• Anonym (???)

Hjälp... ja kunde inte låta bli o tänka tanken man inte vill tänka........ De kan inte va så att nån har vart där o pillat?? Kanske man inte kan fråga en treåring, men jisses, det är ju fööör vanligt. Usch, hemska tanke, vill inte skrämma upp dig, men tänk om? Ingen som tänkt den tanken på bvc?

• Päronskrutt

Anonym (???)
    Det är ju sånna tankar/attityder som gör att man som förälder inte söker hjälp för detta VANLIGA problem som säkert alla små flickor har.

• Mamma Mysig

Vi fick rådet Ingen tvål i underlivet utan bara olja, funkar för min dotter,

Trebarnsmamma i Januari, längtar så
  • Anonym (Undrande)

Finns det receptfria svampsalvor?

• Talullahbell

För oss funkar silon bäst. Finns på apoteket, en receptfri kräm till röda rumpor mm. Jag kombinerar den med Inotyl. Tar inotyl på dagen och silon på natten, funkar jättebra!

• Anonym

har hon blöjor så kan det även bero på blöjan, kiss är väldigt starkt så man MÅSTE tvätta efter varje blöjbyte

• Anonym (Undrande)

"Hon får inte längre torka sig själv"

Ts dotter använder nog inte blöja.

• Coppola

Men snälla Anonym(???): sätt inga griller i huvudet på denna stackars mamma som förmodligen inte hade en tanke på detta. Denna hysteri att det älltid är nån som gjort nåt förbjudet...
    HUR många barn blir inte röda när de är små?
    Har du egna barn? Tänker du i såfall så varje gång ditt barn blir röd? Har du inga barn? Då förstår jag hysterin, oftast de som inte har barn som tror sånt...

• Anonym (Orolig)

Nej dte kan jag verkligen inte tro att någon har gjort. Finns ingen annan man hon är med själv utom sin pappa, och han skulle aldrig göra någon sånt. det vet jag!

Nej hon använder inte blöja. Hon slutade med det snart ett år sedan, men det röda finns fortfarande kvar.

Jag använder natusan baby softwash och tvättar henne med...skall nog gå till apoteket och införskaffa mig lite bättre saker=)

• Anonym (???)

Nääe, ja hör bara föör mkt hemskheter om sådant runtomkring mig nu på sistonde... de började lite på samma sätt nu sist...... men självklart behöver de inte vara det. men nån stans i bakhuvudet skulle iaf jag som mor ha det... iaf i denna värld vi lever i.. de e hemskt, att man ens ska behöva tänka så, men det va bara en tanke.

• Anonym (Orolig)

Jo det är faktiskt mycket sånt som stackars små barn utsätts för men jag vet till 100% att min flicka inte blivit utsatt för det! hon har mer eller mindre varit röd till och från hela tiden.... med det menar jag inte HELA tiden utan att det pendlar.

• Fru Engman

Min dotter är med röd emellanåt och säger att det svider osv.
    Hon brukar oftast torka sig själv när hon kissat, kankse hon torkar lite för hårt då?
    Tvätta med babyolja, låt henne springa och lufttorka lite.
    Ibland brukar dom ju sitta och pilla sig lite i snippan det kan ju med vara en orsak.
    Lycka till!

♥Hanna&Lillis♥
  • Anonym

Coppola: anonym(???) frågade nog mest av omtanke och inte för att sätta griller i huvudet på TS! Om jag ska vara ärlig så slog den tanken mig också...det är väl bra att man inte utesluter det? Och TS, nu vet vi ju att det inte är så, men anonym(???) kände ju till alla bakgrundsfakta lika lite som vi andra!

• glad 31veckors

var försiktig med starka tvålar och för trånga trosor för sånt skaver dom små stjärtarna

• Coppola

Anonym...nedan har jag klippt in vad den första anonym skrev och jag tycker INTE det var en fråga...det var ett hjälp och ett påstående....VARFÖR ska just DEN tanekn alltid poppa upp i huvet på folk...det är så hysteriskt nuförtiden...säger INTE att man ska förringa...men det är inte det första man ska tänka på heller? Den taknen kunde väl ändå TS har fått tänka FÖRST, före er?? det var det jag menade med att sätt "griller" i huvudet på henne

"Hjälp... ja kunde inte låta bli o tänka tanken man inte vill tänka........ De kan inte va så att nån har vart där o pillat?? Kanske man inte kan fråga en treåring, men jisses, det är ju fööör vanligt. Usch, hemska tanke, vill inte skrämma upp dig, men tänk om? Ingen som tänkt den tanken på bvc? "

• murcia

Säger som några ovanstånde, Inotyol. Fick den rekommenderar redan på BB av em barnmorska.

Skulle inte ha klarat alla åren utan den. Sen vara försiktig vid med tvål å så. Vet att jag själv var rätt känslig i underlivet som barn, å på den tiden var det talk som gällde, smutsade nog mest ner.

Senast användes Inotyolen i veckan till barn som börjat baka=brännsår. Kan inte leva utan den.

• Butterfly

Blanda ihop vetegroddsoljaoch eterisk olja av lavendel. Det är det enda som hjälper till vår dotter när hon är röd. Ta 15 droppar lavendel till 1 dl olja.

Lycka till!

• Me76

Hade ett jätteproblem me dotras underliv, nu har hon visserligen blöja, men jag testade allt,alal salovor som jag kunde komma på,va på bvc luftade dagarna i ändå. Tillslut fick jag rådet o testa Cortimyk,svampsalva me kortison efter ett par dar va d illröda borta

Svar på tråden Min flicka är röd i underlivet