• Tigerunge

Tänk m man kunde "nixa" försäljare ute på stan!

Jag står i nix- registret vilket betyder att de flesta telefonförsäljare inte får ringa till mig (vill inte köpa någotjag inte sett över telefon) Idag var jag på ett större köpcentrum och vad händer?
    Nu står de ju där istället för att ringa.
    De har ju ploppat upp som svampar: Telenor, villalarm, mmmm...

Jag vill inte bli påhoppad av en massa försäljare på stan. Åh vad jag är trött på dem!!
    Hur gör man för att "nixa" sig från försäljare på stan???

• Svar på tråden Tänk m man kunde "nixa" försäljare ute på stan!
  • miLLus

tänk på andra sidan istället..
    Många fältsäljare får noll kronor i timman utan bara provition...
    Jag personligt ogillar verkligen folk som bara måste skälla och skrika lite på dem..
    Funderar allvarligt på att gå till deras jobb och skrika lite att dem är dumma i huvudet lite då och då så de får veta hur de känns...
    Fast dem får ju också lite mer än 1000 spänn att klara sig på i månaden..

Bara en tanke du kan tänka nästa gång

• Rävelina

Försäljarna kanske kan vara vänliga nog att ta ett nej för ett nej? Då slipper de bli utskällda.. Här hemma har jag bara träffat på Telenor och de är jobbiga nog. Det hjälper ju inte att säga nej en gång.. Undrar om de är lika påstridiga när en tjej säger nej till sex.

• Danbala

Asch. De är lättare att ignorera än en ringande telefon, åtminstone...

[...fnord...]
  • Pyretsmamma

Jag är också registrerad i NIX... Nån som vet om man kan registrera sin mobil där också... Försäljarna har nämligen börjat ringa på den i stället... Tycker också de är skitjobbiga, jag söker såklart upp dem om jag är intresserad av deras tjänster, de behöver inte söka upp mig...

• Poena

Jag vet inte vad det är för fel på mig men jag blir aldrig påhoppad, fast jag gärna skulle vilja, för att ta en diskussion med dem Jag tror att man ska utstråla att man är påväg nånstans, alltså ingen ögonkontakt, gå snabbt och bestämt Plus är om man har ett utseende som utstrålar "ej köpkraftig" dvs, ung eller väldigt gammal, sunkiga kläder, kanske rota efter pantburkar i varje papperskorg

Det var mina tips

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • annca
    Rävelina skrev 2006-09-07 09:02:43 följande:
    Försäljarna kanske kan vara vänliga nog att ta ett nej för ett nej? Då slipper de bli utskällda.. Här hemma har jag bara träffat på Telenor och de är jobbiga nog. Det hjälper ju inte att säga nej en gång.. Undrar om de är lika påstridiga när en tjej säger nej till sex.
    Jo. Jag håller till viss del med. Även då jag faktiskt själv varit telefonpest en sommar. Men jag fick sparken för ajg inte var för trevlig och snäll och inte påstridig nog...
    Chefen var på en som en hök - "du måste pucha mer. Minst tre nej innan du tar ett nej!" osv. Det var hemskt!
    Lika bra att jag fick sparken - har aldrig mått så dåligt av ett jobb...
    ~*~
  • Novus

Har lärt mig vad man ska säga till olika. Till försäljare av mobiltelefoner ska man ALDRIG säga att man har det bra med det abonnemang man har idag (att ens nämna kontantkort är lönlöst!)
    Till de med elen (Forum?) säger man bara att elen ingår i hyran. De behöver ju inte veta att vi bor i hus och betalar el.

• Rokka Jill

ja de e riktigt hemska...
    det var tom så illa at tjag har upplevt tre ggr att de inte ens accepterar nä utan går efter o babblar..
    men herregud la mi va!

telenor e bara värst.. påpekar att jag har comviq kompis o att jag bara har en utgift på 150 i månaden..

• LyNxQ

Jag brukar säga att vi har delad ekonomi (vilket vi iof inte har,,) så jag måste prata med min sambo först...
    (fast det funkar ju inte när han är med förstås.. men då brukar jag hålla mej lite i bakgrunden så får han prata istället)

♥?♥?♥?Linnéa?♥?Mo Cridhe?♥?♥?♥
  • Sallisen

Jag har en god vän som jobbar som säljare och jag vet att han är bra på det. Säkert är han ganska intensiv i sitt säljande - men det är ju hans JOBB! Han betalar sin hyra och sina räkningar genom att SÄLJA. Han har ingen fast lön utan tjänar på det han säljer.

Vill du inte bli haffad av en säljare - ta en omväg!

Svar på tråden Tänk m man kunde "nixa" försäljare ute på stan!