• Niinis

hjälp önskas omgående!vart anmäla om affär säljer grillad kyckling som är rå och dom vet om det??

jag mår så illa. Köpte en grillad kyckling imorse utav min närmaste ICA affär. Jag åt en bit och tyckte det såg lite rosa ut, men fortsatte iaf. Efteråt så tog jag en titt på kyckligen. den var alldeles röd och blodig inuti. lämnade tillbaka den till affärn och fick bara tillbaka pengarna. ingen ursäkt ingenting! och svaret var från deras sida, ja jag vet det är fel på ugnen!!!! så dom sålde rå kyckling och visste om det!! förra gången (1mån sedan) då jag köpte så var den inte rå tror jag men jag gav en bit till min 2åriga son som insjuknade i diarre samma dag villket varade i hela 2veckor! vart anmälar jag detta?????????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-07 11:03:30:
    och vad kan hända med mig nu? är skiträdd!!!

• Svar på tråden hjälp önskas omgående!vart anmäla om affär säljer grillad kyckling som är rå och dom vet om det??
  • Nyfiken gul

Hälsovårdsnämnden tar du kontakt med!

ring kommunen för att få numret dit.

• Hannish

ring sjukvårdsupplysningen ang. att du ätit av kyckligen, de vet väl om det finns någon tablett du kan ta eller så!

Fyy, vad illa av butiken!!!!

• Niinis

miljö och hälso nämnden här i Nacka ska ringa mig så snart dom kommer tillbaka från lunch. har hört att detta är ganska vanligt!? någon utav er som råkat ut för samma sak? jag mår illa och börjar få ont i magen nu.....

• Anonym

Hota med att ringa lokaltidningen om du inte blir kompenserad av affären!

• Jess69

Ta det lugnt och säg bara exakt vad du skrev här..
    dom är ju till för att "sätta dit" såna där "skojare",
    se det som att du gör dom (och alla andra som slipper
    köpa rå kyckling sen) en stoor tjänst !

• Jess69

Förlåt, missförstod nog ditt inlägg ser jag nu...du är
    rädd vad som kommer hända dig eftersom du ätit kycklingen..
    såklart (vad dum jag är !! )

Det kan jag däremot inte svara på, men jag hoppas det
    inte blir samma som för din son...

Lycka till

• Marilyne

Ja risken är ju att du blir matförgiftad nu hoppas du slipper.

• Belana

Jag jobbar med butiker, i den centrala ledninge för en kedja.
    Du behöver inte ringa tidningen, för Miljö och Hälsa är mycket värre ur ett butiksperspektiv. De kan lätt dra in tillståndet att sälja livsmedel och då är det ute med butiken. Skulle tro att de åker på en direkt inspektion.
    Så du har gjort helt rätt, sådana butiker ska bort! Vilket idiotsvar du fick. De måste tömma hyllorna med sådana produkter direkt och stänga av grillen tills den är lagad.

• MarieSoSueMe

varför ligger den här tråden i "känsliga rummet"?

• Niinis

tänkte om någon vill svara anonym kanske? eller får den inte ligga här för dig?=)

• Niinis

dom ska ringa butiken nu och dom var jätte glada över att jag hörde av mig till dom!! lite jobbigt bara då jag bor här och besöker affärn varje dag att gå dit nu. alla kommer väll stirra på mig!=(( men bättre det än att tex ett barn äter den råa blodiga och äckliga kycklingen!!1

• Belana

Skäms inte en sekund. Det är de som ska skämmas som inte tar sitt ansvar som livsmedelssäljare! Och de ska vara otroligt glada om du kommer tillbaka och handlar hos dem när de misssköter sig så.

Svar på tråden hjälp önskas omgående!vart anmäla om affär säljer grillad kyckling som är rå och dom vet om det??