Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)
Jag och mina kompisar har ett lite konstigt intresse för kyrkogårdar, så vi brukar ofta vara på dom nattetid för att se om det händer nåt.
En natt var vi på ödekyrkan i krokek, det är en kyrka som brann ner 1741 så det finns bara en kyrkoruin kvar som är ungefär två meter hög.
Vi var fem personer och vi gick i klunga uppför grusgången, vi gick in i kyrkan och ut på andra sidan och kikade på alla gamla gravar, vi har alltid försökt hitta den äldsta.
När vi går tillbaka på grusgången så står det en bänk på gången!!
Hur förklarar man det? Alla fem var tillsammans hela tiden, skulle det varit människor som flyttade den så skulle man ha hört stegen mot gruset! Tror att det var någon som inte ville att vi skulle lämna kyrkogården, vilket vi gjorde väldigt snabbt!!
För några dagar sen så var vi på den nyare kyrkogården i krokek, den har används i ungefär 150 år och det ligger en massa oidentifierade sjömän där som gått bort i krig, så det är folk som har sett lite roliga saker
Den här kvällen var vi fyra personer, jag tycker inte om en speciell del av kyrkogården eftersom det är världens spöktryck där, men dom andra propsade på att vi skulle gå förbi där.
Just där som trycket är som värst så ligger det tre gravstenar, mamma, pappa och lilla Elsa ett år, Elsa ligger precis mellan mammas och pappas sten. (inte min mamma och pappa allså)
När vi kommer nära gravstenarna så hör jag "mummel" Små tysta kärleksfulla ord och så lugnande kvinnosång.
Jag håller tyst om det eftersom jag inte vill skrämma nån alternativt verka galen
Sången tystnade när vi fortsatte gå, och när vi är på mitten av kyrkogården med cirka 100 meter kvar till grinden så vänder vi oss alla mot kyrkan. Det lyser där inne, vilket det inte gjorde nyss, och det står någon i fönstret!!!
Alla fyra såg att det stod någon där, så det var inte inbillning!
Vi går ut, sätter oss i bilen och åker hemåt, vi passerade ju kyrkan på tillbakavägen och då var det släckt! SKUMT