Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)

Jag har bott i ett s.k. spökhus och där hände allt möjligt. När vi flyttade in fanns det en dörr till et förråd som var låst och vi hittade ingen nyckel, så den fick vara som den var. Men en kväll när vi satt och tittade på TV så gled plötsligt dörren upp. Vi blev lite rädda, men samtidigt nyfikna. Efter en stunds överläggande gick vi in och kollade i förrådet och till vår besvikelse fanns det ingenting mer spännande än en hög gamla serietidningar där inne.

Varje kväll klocka åtta kom det steg upp för yttertrappan, men det var aldrig någon där.

Min yngsta bror kunde inte sova i sitt rum för han sa att det var någon där inne.

Så fort man var på övervåningen så kunde man höra hur dörrarna till köksskåpen öppnades och stängdes, men när man gick ner för att kolla var det aldrig någon där.

En av mina klasskompisar skulle sova över och vi satt i TV-rummet på övervåningen och tittade på TV när vi blev sugna på nåt gott. Jag gick ner till köket för att poppa popcorn och min kompis satt kvar och tittade på TV. Plötsligt kom hon nerrusande, slänger sig på telefonen och ringer sin pappa och går sen ut och står ensam i mörkret och väntar på honom. Jag försökte prata med henne och övertala henne att vänta inne, men hon vägrade gå in i huset igen. Senare fick jag veta att hon hört ljud innifrån mitt rum och hon hade gått dit eftersom hon trodde att jag var där. Det hade låtit som om någon var i garderoben (jag hade en stor garderob - typ klädkammare) så hon tittade in. Där inne flyttade sig galgarna som om någon stod och tittade på ett plagg, flyttade det åt sidan för att titta på nästa o.s.v. Det enda var att det inte fanns någon där, utan galgarna med kläder rörde sig av sig själva.

Det hände annat också och vi bodde inte kvar så länge. Idag står huset tomt och har gjort så i flera år. Ingen vill bo där...

• Neelah

Feeorin: Ja, hon såg verkligen hur galgarna flyttade sig. Själv såg jag aldrig någonting mer än den låsta dörren som öppnades, men jag hörde och kände saker.

• Neelah

Igår hände nåt skumt här hemma. Jag hade gjort rent min ögonfranskam och lagt den på tork på hanfatskanten När jag kom tillbaka till badrummet för att lägga undan den så var den borta. Jag letade och letade runt handfatet och i tvättkorgen (som står snett under handfatet) hittade jag skyddet till kammen, men kammen verkade ha försvunnit i tomma intet. Senare, på kvällen, när jag gick in i badrummet för att göra mig iordning för natten så la jag märke till något i botten av skurhinken (som står helt i andra änden av badrummet) och DÄR låg min ögonfranskam. Hur den har hamnat där har jag ingen aning om. Varken min sambo eller barnen var här så ingen kan ha flyttat den. Nu har jag skurat kammen igen och den här gången försvann den inte.

Nåt liknande hände för ett par år sedan med min sambos namnskylt som han hade på jobbet...

• Neelah

Nää, nu blir jag bara så trött! Kaffet har försvunnit! Hur sjutton kan ett helt paket kaffe försvinna ur kylskåpet? Ögonfranskammen på handfatet var betydligt mindre konstigt...

• Neelah

Det här är riktigt läskigt och jag försöker hitta en förklaring. Håller jag på att bli galen och går och flyttar saker utan att veta om det???? Jag ringde t.o.m. min sambo och frågade och han sa att kaffepaketet stod i kylen när han åkte.

• Neelah

Jan 39: det påminner mig om en spegel vi hade (sambons pappa hade köpt den på en loppis) som det gick mörka skuggfigurer i. Eftersom vi tyckte det var obehagligt och barnen blev rädda så gjorde vi oss av med den.

Svar på tråden Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)