Inlägg från: Celestina |Visa alla inlägg
  • Celestina

Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)

Jag och min dåvarande pojkvän bodde på 80-talet på Per Albin Hanssons väg i Malmö, i en liten etta med pentry. Där spökade det definitivt, och den som var där var inte på så gott humör. Det hände åtskilliga saker i denna lägenhet men att börja med berättade Mathias detta; (innan jag själv hade fått uppleva ngt)

Han hade suttit å mekat med sin gitarr, med en sånhär pytteliten skruvmejsel, å sedan tappat den mellan sängen och väggen. Han struntade i det för stunden, gick ut ur rummet, och tänkte att han kunde krypa bland dammet under sängen om en stund. När han kommer tillbaka in sitter skruvmejseln intryckt i väggen...

När Mathias berättade detta för mig så tänkte jag väl mest, jaha.. joho.., och visste inte riktigt om jag kunde tro på det. Efter ett tag märkte jag, särskilt när jag var ensam i lägenheten att det var som om ngn stod bakom mig och stirrade på mig. Det var väldigt obehagligt. Mitt i natten vaknar jag och Mathias av att mellandörren, den mellan hall och rum smälldes igen, med sådan kraft att det gick liksom inte att missta sig.., någon var förbannad! Vi satte oss båda spikrakt i sängen samtidigt.., men jag tror man liksom förtränger de där händelserna när de sker, man "bortförklarar" dem för stunden, en sorts "överlevnadsinstinkt" eller vad det kan va..? Vi hörde hur det ramlade ner en stor nycklelknippa i brevinkastet, men det var inget där. Det försvann saker, men som kom tillbaka på märkliga ställen.

Det sista som hände när vi väl flyttade därifrån som bekräftade att det verkligen var ngt ruggigt där, det var i samband med flytten. Vi hade tömt lägenheten, men den skulle alltså städas ur. Det stod kvar en syltburk, och det var väl några makaroner i vasken, fönstret stod en aning öppet, och förvisso det var sommar, men det fanns liksom ingen proportion till hur det såg ut när vi kom tillbaka någon dag senare för att städa.
    Först gick Mathias in i lägenheten, men vänder kvickt och råder mig att inte gå in...
    Jag går in ändå, och ser då att hela lägenheten är totalt täckt av stora, feta, gigantiska flugor! Det var liksom inte bara ett gäng flugor, det var tapetserat med flugor! Väggarna var täckta, taket var täckt, golvet var täckt, det var flugor överallt!!! Detta var alltså inte ett "nomalt" flugangrepp, det var helt sjukt..
    Jag har efteråt också drömt väldigt obehagliga drömmar om denna lägenhet, att det var något "ont" där, en massa konstigheter. Så var det i en av ettorna på Per Albin Hanssons väg i Malmö i alla fall...

Svar på tråden Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)