Inlägg från: Chilimon |Visa alla inlägg
  • Chilimon

Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)

Jag och mina kompisar har ett lite konstigt intresse för kyrkogårdar, så vi brukar ofta vara på dom nattetid för att se om det händer nåt.
    En natt var vi på ödekyrkan i krokek, det är en kyrka som brann ner 1741 så det finns bara en kyrkoruin kvar som är ungefär två meter hög.

Vi var fem personer och vi gick i klunga uppför grusgången, vi gick in i kyrkan och ut på andra sidan och kikade på alla gamla gravar, vi har alltid försökt hitta den äldsta.
    När vi går tillbaka på grusgången så står det en bänk på gången!!
    Hur förklarar man det? Alla fem var tillsammans hela tiden, skulle det varit människor som flyttade den så skulle man ha hört stegen mot gruset! Tror att det var någon som inte ville att vi skulle lämna kyrkogården, vilket vi gjorde väldigt snabbt!!

För några dagar sen så var vi på den nyare kyrkogården i krokek, den har används i ungefär 150 år och det ligger en massa oidentifierade sjömän där som gått bort i krig, så det är folk som har sett lite roliga saker
    Den här kvällen var vi fyra personer, jag tycker inte om en speciell del av kyrkogården eftersom det är världens spöktryck där, men dom andra propsade på att vi skulle gå förbi där.

Just där som trycket är som värst så ligger det tre gravstenar, mamma, pappa och lilla Elsa ett år, Elsa ligger precis mellan mammas och pappas sten. (inte min mamma och pappa allså)

När vi kommer nära gravstenarna så hör jag "mummel" Små tysta kärleksfulla ord och så lugnande kvinnosång.
    Jag håller tyst om det eftersom jag inte vill skrämma nån alternativt verka galen

Sången tystnade när vi fortsatte gå, och när vi är på mitten av kyrkogården med cirka 100 meter kvar till grinden så vänder vi oss alla mot kyrkan. Det lyser där inne, vilket det inte gjorde nyss, och det står någon i fönstret!!!
    Alla fyra såg att det stod någon där, så det var inte inbillning!

Vi går ut, sätter oss i bilen och åker hemåt, vi passerade ju kyrkan på tillbakavägen och då var det släckt! SKUMT

• Chilimon

Kommer ju på massa mer saker Det har alltid funnits "nåt runtomkring" mig hela livet, likadant för min mamma.

Ända sen jag var liten har det i alla år skett mystiska saker den sjätte februari i mitt barndomshem.
    Galgarna svängde i luften och slog mot varandra, det dunsade och knarrade speciellt mycket i en gammal gammal skänk som vi hade på nedervåningen. På den stod det massor av grejer som min mammas farfar gjort, han var nämligen lite av en smed och gjorde mycket grejer till min mamma.
    När vi satt och åt middag så ramlade kastruller ner från spisen och lampan som hängde ovanför matbordet ramlade ner i bordet med en smäll, utan att välta ut nån mjölk eller skvätta nån mat!

När jag var ungefär 14 och jag hade varit ensam hemma på kvällen så hittade mamma mig gråtandes på sängen med tre stora jaktknivar framför mig. Jag berättade för henne om alla dunsar som lät nerifrån och att det lät som om det var någon där nere.
    Då berättade hon för mig (det var den sjätte februari) att det var hennes farfars dödsdag, och att det bara var han som ville visa att han fanns i hennes närhet. Och att han hade bott på tomten innan henne men i ett hus som låg fyra meter ifrån vårat hus. Sen ropade hon rakt ut att han fick ta och lägga av nu.
    Sedan hon sa det så har det inte varit ett ljud i huset.

Så andar har nog med kraft för att flytta på grejer

• Chilimon

Neelah, i den här lägenheten försvinner det oxå saker!
    Ett viktigt papper som jag la på soffbordet, en del kläder, främst mina linnen och min sambos tröja var borta i fem månader! Vi har letat efter den i alla garderober och den är väldigt speciell så man kan inte missa den, men en dag hängde den bara i garderoben, som vi tittat i 1000 gånger och tagit kläder ur varje dag.

En dag när jag skulle bjuda en vän på te så var sockerpaketet borta, jag letade i alla skåp och på alla bord, även på öppna spisen. Och det stod verkligen inte på sin plats i skåpet! Jag bad till och med kompisen att titta i skåpen ifall jag hade missat det och visade honom den tomma platsen. Sambon letade oxå överallt när han kom hem. Efter typ 10 dagar så står det helt plötsligt på sin plats, var har det varit under tiden lixom?

Svar på tråden Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)