Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)
I min familj har vi varit med om och sett massor med saker, både skrämmande och snälla saker. Min man är helt emot allt som är övernaturligt och har en förklaring till (nästan) allt. Jag har alltid sagt att han kommer ändra uppfattning när han väl är med om nåt och för några dagar sedan hände nåt! Jag hade gått och lagt mig, klockan var väl runt 22 och min man var nere i vardagsrummet och kollar på TV. Soffan står nära altandörren så man ser den hela tiden. Dörren var låst men nyckelknippan hängde i låset. Helt plötsligt ropar Thomas på mig att jag ska komma ner och kolla på en sak, jag är så trött och ropar tillbaka att jag inte orkar. Det är tyst en liten stund men så kommer han till sovrummet och säger att nyckelknippan börjat svänga ordentligt fram och tillbaka fast ingen rört den! Han hade stått och kollat på den i flera minuter men den hade inte slutat eller minska i styrka. Han ber mig följa med ner till vardagsrummet för att kolla om det fortfarande gör det men jag säger att det gör den ju såklart inte, det har ju gått över 5 minuter! Men jag följer med ner i alla fall om som den gungar!!! Vi stog och kollade på den superlänge men den minskade inte alls förrän jag tog tag i den och höll den stilla! Mycket märkligt! Urval av andra saker jag eller släktingar upplevt de senaste åren:
Min pappa har vid två tillfällen sett en ung kvinna som ”skimrade”. Båda gångerna var han ensam och blev inte rädd alls utan mer lugn. Min moster körde sent en kväll förbi ett hus på en skogsväg där det sägs spöka. När hon tittar i backspegeln på huset när hon just kört förbi står hela huset i lågor, när hon vänder sig om är allt som vanligt. Stearinljus har tänts på övervåningen när vi varit nere, när vi kommer upp lyser det. Jag var på besök hos mina föräldar som bor i ett gammalt hus. På natten går jag på toaletten men tänder aldrig lyset, lämnar dörren på glänt. När jag sitter där ser jag hur någon ställer sig utanför dörren som för att vänta på sin tur, tänker inte så mycket på det utan tror det är nån i familjen. När jag är klar och går ut är ingen där och ingen säger sig ha stått där under natten! Min moster bodde i ett hus där det spökade i källaren av något som inte var snällt. Flera gånger blev hon knuffad av ”nåt”. Har flera gånger varit med om att taklampan i vardagsrummet börjat pendla. MED MERA! J