Inlägg från: Mirris |Visa alla inlägg
  • Mirris

Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)

Så kul att läsa den här tråden. Känner att jag vill bidra lite

För ungefär 14 år sedan så flyttade jag av nån märklig andledning ut på landet.. från stan.
    Hyrde ett litet torp av en jag känner.

Det var ett GAMMALT hus och dom som bodde där innan hade bara packat o dragit.

På den tiden var jag inte mycket för spöken o sånt. Visste knappt att det fanns.. och under tiden ajg bodde i huset så ville jag nog inte fatta heller. Det var först efter 5-10 år som jag började förstå va det var!

Under dom 2 åren som jag bodde där så kändes det bara obehagligt lixom....

På nätterna vaknade jag OFTA och var som paralyserad, det kändes som det stod nån och kikade på mig, men jag kunde varken röra mig eller säga nåt. (det har ALDRIG hänt sen jag flyttade därifrån)

Ibland vaknade jag av att det lixom blixtrade i rummet. Det blev helt upplyst som att nån fotograferade, men jag såg aldrig nån.

Vissa nätter var det nån i köket på bottenvåningen och rumstreade om. JAg vågade mig inte ner.. vågade mig bara på en svag viskning "hallå?".

En kväll när jag kom hem så satt mina 3 vuxna katter och en kattunge ute på trappan!
    Min ena katt Denice var ALLTID EXTREMT skygg för folk och jag kunde inte begripa hur hon kommit ut.

Jag tänkte att det nog var min hyresvärd som hade varit inne och läst av elen och råkat släppa ut mina katter.
    Men Denice skulle ALDRIG ens ha visat sig för honom..

En natt vaknade jag vid 2 draget och VARENDA lampa i hela huset lös. DÅ blev jag rädd och några dagar senare hade jag sökt lägenhet i stan.

Under mina år i stugan så hände det massor med gånger att det lös nån lampa på morronen, eller det rumlade i köket på natten..och alla gånger så hade jag bortförklaringar.

Många gånger trodde jag att det min hyresvärd som var inne, men jag kunde inte begripa varför!!!
    Och jag kan inte idag begripa varför i hela friden jag inte frågade honom.. men jag visste kankse inerst inne att det inte var han som var i mitt hus om natten.

Jag lämnade nycklarna kvar i låsen om natten (det var såna där gamla runda nycklar med nyckelhål som gick genom dörren) för att han inte skull ekunna öppna, jag "säkrade" köksingången med saker som stod framför dörren så jag skulle höra när den öppnades... men icke.
    Plötsligt lät det bara som nån gick i skåpen.. eller så lös det lite lampor.. eller så var det nån som "fotade" i sovrummet...

Jag får lite gåshud när jag tänker på det där huset.. och jag undrar om det bor nån där nu som upplever samma saker som jag gjorde.

Och varje gång jag tänker på det här så blir jag lika irriterad på mig själv att jag inte frågade min hyresvärd varför han var inne hos mig på natten

Svar på tråden Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)