Inlägg från: Lady Nyx |Visa alla inlägg
  • Lady Nyx

Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)

Ja, med risk för att låta störd...

Förra veckan så vaknade jag vid fyra på natten och en lampa lös, är helt säker på att den var släckt när jag lade mig, men kan ju ha irrat runt i sömnen...

På eftermiddagen när jag och min dotter åt mellanmål så började jag plocka in i kylskåpet. Jag satte in mjölken, tog ur smörkniven ur smöret och satte på locket och satte in det, vänder mig om till bordet igen för att sätta på plast på osten... och så är den inte där utan står istället i kylskåpet - med plast på! Jaja, jag kanske virrade till det igen...

På natten så gick jag och lade mig i gästsängen för sambon snarkade. Hade väldigt svårt att somna, men var väldigt trött. Sen hör jag hur det prasslar på golvet (det låg plastflickor som min dotter spridit ut på golvet). Hade en tanke/känsla att någon stod bredvid mig. Sedan kände jag ett tryck mot mig, något ljud och hur jag lättar, lyfter uppåt som att någon skulle dra i mig. Jag gjorde mig själsligt tung och tänkte; nej, inte nu, jag vill inte, inte nu. Allt blev som vanligt. Jag tänkte; hjälp mig att somna, jag måste få somna så jag blir pigg. Somnade nästan direkt och vaknade 2-3 timmar senare och var pigg, trots att jag bara sovit kanske 5 timmar sammanlagt. Jaja, jag kanske bara var trött...

Vaknade i våras, mitt i natten att att det något en bit från sängen i en mörk lång mantel med en huva som gick ner över pannan.

Har hört, eller får känslan också av att det går någon i hallen eller är någonstans annanstans i huset. Jag får sådana där kalla rysningar hela tiden, men tänker inte på det längre. Som nu, det omsluter mig. Ibland känns det som om någon håller händer på mina axlar, kramar mig. Jag känner mig aldrig ensam, väldigt älskad, trygg, värdefull, trots att jag har haft en väldigt jävligt liv, så känns det som om jag alltid fått hjälp, som en djup inre känsla eller röst. Sen om det enbart är mitt briljanta förstånd eller någon annan, får var och en bestämma...

• Lady Nyx

Kom också på en sak till.

Det var i somras och det var väldigt varmt inne, så där när man ligger och vrider sig i sängen hela tiden. Jag lade en madrass framför altandörren och sov där istället för i sängen. Mitt i natten vaknar jag till och känner som om någon/något stiger ner i hallen (som om det åkte ner genom taket) och börjar sig röra sig genom hallen och in i vardagsrummet där jag låg. Jag fick obehagskänslor, det närmade sig mig och kände som att det gjorde en djupdykning mot mig. Jag röt till inne i mitt huvud: Försvinn! Reste på mig och gick till sängen där jag kröp tätt intill sambon. Kikade på klockan som var tre och somnade om till slut.

Svar på tråden Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)