Paranormala upplevelser? Berätta! (lite långt)
Jag och min bror bodde hos vår pappa större delen av somrarna när vi var små, inget konstigt hände där förrän pappas nya tjej flyttade in (jag var väl runt 10 år gammal, brorsan 14).
Nya tjejen berättade att hon vaknat av att någon drog hårt i täcket nere vid fötterna, det var inte pappa som hon trodde först för han sov som en sten. Plötsligt slutade det och ett par sekunder senare hörde hon att en lös golvplatta i hallen vickade ordentligt och plötsligt en tung duns. På morgonen var en stor påse returtidningar vält, som stått stadigt i ett hörn.
När hennes dotter sov över på vardagsrumssoffan såg hon en mörk rygg räta ut sig eller resa sig upp vid den öppna spisen och börja vända sig mot henne (då dök hon under täcket).
En massa andra konstigheter hände i huset, men efter ca 2 år lugnade det ner sig, så vår teori är att det var en gammal ägare som ville kolla vem det var som flyttat in.
Mina upplevelser där handlade framför allt om att jag i mitt rum mitt i natten vaknade av MYCKET tunga andetag ca 2-3 meter från min säng. Tänk er en astmatisk kedjerökare på 90 år som sprungit tio trappor, liksom väsande andetag med lite "röst" bakom... Det var otrevliga nätter vill jag lova. Det hände minst ett par gånger i veckan, en period nästan varje natt. Jag var så panikslagen att jag inte vågade tända en lampa eller vända mig om och kolla. Skakade i sängen, höll för öronen och knep ihop ögonen och bad brinnande böner att få somna, vilket jag konstigt nog gjorde fort.
Kanske jag blev onödigt rädd eftersom jag var liten, men jag ryser lite än idag när jag ska hälsa på och sova över i samma rum, trots att det varit helt lungt i över 10 år nu.