Inlägg från: Lundamamma |Visa alla inlägg
  • Lundamamma

Greyhound

Finns det någon mer än jag här som är vinthundsmänniska och gillar Greyhounds extra mycket?

Hade varit kul o snacka lite i så fall.

• Svar på tråden Greyhound
  • Lundamamma

Hej.

Så glad jag blev när jag såg att det var skrivet i tråden. Jag trodde hoppet var ute när ingen hade svarat efter en dag.

Jag har haft greyhound, men var tvungen att låta honom somna in efter en längre tids sjukdom. Han hade akut njurbäckeninflammation och kissade var fjärde timme dygnet runt. Det var 1997 och han var blev 9 år. Sen dess har jag många gånger varit sugen på en till men jag avvaktar några år till innan jag skaffar nästa.

Han hette King och var vit med blåa tecken och var utställningsvarianten.Han var en omplaceringshund och kom till mig vid ett års ålder.

Nästa hund blir också en omplacering, troligtvis svensk.

Alla vinthundar har något speciellt som tilltalar mig fast favoriterna är nog greyhound och saluki.

• Lundamamma

Hej allihopa.
    Jag blir lika glad varje gång jag läser i tråden och ser att den är igång. Fast jag får lite dåligt samvete över att jag själv inte är så flitig i skrivandet.

När det gäller omplaceringar av fd kappisar har jag några frågor.
    Jag hade ju en omplaceringshund av utställningsvarianten som var väldigt social och fungerade bra i hemmiljö.

Nu undrar jag hur det är med kappisarna, hur är dom egentligen?
    Stirriga?
    Kan dom gå lösa utan att jaga allt?
    Funkar det med katter inomhus?

Min gamla gubbe kunde jag ha lös på promenader och han kutade runt minst en gång om dagen på ängen. Det var inte heller några problem med lösa katter på gårdsplanen därhemma, så länge det var våra egna. Han gick runt bland lösa katter, höns och ankor utan att bry sig.

Jag har hört att man inte kan ha en fd kappis lös utan att den jagar allt. Stämmer det, ni som har erfarenhet?.

Svar på tråden Greyhound