Greyhound
Tänkte skriva här men med allt erat negativa till att ta in hundar från Irland eller andra länder ser jag att jag tänker strunta i det..
Tack och hej för mig......
Tänkte skriva här men med allt erat negativa till att ta in hundar från Irland eller andra länder ser jag att jag tänker strunta i det..
Tack och hej för mig......
Jo men jag vet också vart det hela leder när det väl kommer igång. Har varit med om det på sååå många ställen. Jag klarar av att andra har den inställningen men det slutar alltid på påhopp och att man är helt bakom flötet som tar in en hund från utlandet istället för att hjälpa de som finns här i Sverige som jag anser har det mkt bättre än de hundarna som finns i utlandet...
dr peppar - om jag inte minns fel så ska det finnas en lure coursing- bana i Örebrotrakten eller hur det nu var.
Jag har en lurcher dvs en blandras med greyhound i. Det enda han inte har från en grey är öronen och lite yvigare svans men mestadels är han en grey. Älskar att springa och det fort såklart
Våran leon hänger inte med men han har kommit på att han kan gena istället.
Jack kom hit via GRS, Greyhound Rescue Skandinavia, från Irland. GRS samarbetar med NNL så de hundarna ligger ute på NNL:s hemsida också. Vi annonserade efter en hund till på blocket och berättade massor om oss osv och vad vi kunde erbjuda och fick svar av en tjej om Jack. Vi fick veta info och några bilder på honom.
Jack hittades i en kolhamn i Sligo, halvdöd och sårad. Enda anledningen till att de skulle behandla honom var om han hade ett hem som väntade i Sverige och därmed började jakten efter ett hem till honom. De trodde först att benet skulle behövas amputeras men turligt nog så var inte skadan så stor. Men det tog ca 3 månader innan det läkte ihop. Hans flygtur hit ställdes in två ggr innan han kunde komma hit. Såret gick upp två ggr och han kunde inte flyga så länge såret inte var läkt.
Men så äntligen den 6 december landade han på Arlanda och det var med blandade känslor som vi stod och väntade på att han skulle komma ut. Och vi föll lika mycket för honom då som vi gjorde när vi såg korten. Och han är helt underbar hund på alla sätt och vis! Ångrar inte en sekund att vi tog honom!
Måste bara fråga, ni som säger att det är bättre att ge hundarna här i Sverige hem istället för de i utlandet.. Vet ni ens vad de gör med hundarna när de är färdiga på banan??
Och att deras medellivslängd är 18 mån? Skulle kunna visa er hur hemska bilder som helst över vad som händer med dem.