Inlägg från: maalisen73 |Visa alla inlägg
  • maalisen73

Greyhound

Hej, får jag vara med, jag älskar vinthundar och skulle gärna vilja ha en,men det får vänta några år, blev så glad när jag såg denna tråd-hoppas att jag får vara med fast jag inte har hund än.

Jag gillar greyhounds, så fina!
    Blev intresserad av erat snack om att omplaceringar av svenska kappare, har kollat lite på de som tar in hundar, men kan man hjälpa på hemmaplan är det bra! Sen tycker jag att organisationer som nevernerverland kan vara bra, blev väldigt förälskad i en hund därifrån, men har småbarn så det går ju inte...

Äsch nu babblar jag bara!
    Tipsa mig gärna om lite länkar, kram

• maalisen73

De vinthundar jag har träffat har varit väldigt kloka, men visst har folk fördomar! Jag får ofta höra när jag säger att jag gillar den gruppen av hundar(som ju är en stor och rätt varierande grupp) att de är fula och magra, samt aggresiva!
    kanske har de då missuppfattat kapplöpningshundarnas jaktvilja, men det är något annat än agressivitet.
    Roligt med en sådan här tråd, trodde närmast jag var ensam*skratt*

TACK för alla länkar!!!!

• maalisen73

Whippet är oxå fina, bra storlek!
    surfar för fullt, såå sugen...

• maalisen73

Hallå, ja hur väljs hundar för omplacering ut? Med små barn vill man ju inte att de är helt tokiga, även om min erfarenhet av både hundar och andra djur säger mig att det går att göra vettiga individer av de flesta..

Är det bättre att ha flera?

Oj, nu blev min hundklåda värre*ler*

• maalisen73

haha, det var en LITEN hund! inser själv att jag får vänta med vovve, mina katter lär ju inte acceptera en...
    men drömma tänker jag fortsätta att göra.!

• maalisen73

hallå! jo, de skulle kanske kunna vänja sig om jag tar en vuxen, kattvan hund...men var hittar jag sådana..mina katter är på år 13, så de är gamla...men pigga! jag sköter dem noggrant!
    men visst vill jag ha hund, det skall funka dock, tar gärna en vuxen omplacering, krav är barn och kattvan isåfall...
    sen kanske vi skall flytta..men får någon här nys om en lämplig hund, så är jag och resten av familjen seriöst intresserade!

• maalisen73

Sant, man måste ha plats att släppa den, det har jag iofs möjligheter till, ett par ggr i veckan...
    Blir så ledsen när jag ser hundar som inte får ordentligt med motion...En hund måste få göra det den är skapt till, tex. blir jag arg när man skaffar vissa brukshundar och inte jobbar med dem...
    (har haft mest med brukshundar att göra)

• maalisen73

enele, tack för all info! då är ju en svensk hund kanske något att satsa på...

• maalisen73

jag är här men har ju ingen egen hund att prata om...

Svar på tråden Greyhound