tonsiller (halsmandlar) - operation
Hallå!
Är det någon som har barn som har fått halsmandlarna bortopererade? Hur gick det? Blödningar? Infektioner? Snälla berätta allt. Vår son ska eventuellt opereras - är såååååååå orolig!
Kramar!
Hallå!
Är det någon som har barn som har fått halsmandlarna bortopererade? Hur gick det? Blödningar? Infektioner? Snälla berätta allt. Vår son ska eventuellt opereras - är såååååååå orolig!
Kramar!
Jag har gjort den operationen.Det gjorde skit ont dom första dagarna som den värsta halsflusen kan kännas. Gick ner några kilon då man inte fick äta annat än flytande.
Men idag när jag är vuxen är jag glad att jag fick operationen för det var fan inte kul att va sjuk konstant i ett år..
var glad om han slipper dom jävlarna istället
Min dotter tog bort dom när hon var 4 år på Sofiahemmet, gick jätte bra. Hon sov över 1 natt, sen hem. Efter ca 2 dgr var hon ok. Visst fick hon smärtstillande men för oss var det inte värre är vanligt halsont.
Man brukar säga att barn klarar den operationen mycket bättre än vi vuxna.
Det gick jättebra och man fick bara äta glass och nyponsoppa efteråt!
Inga komplikationer förutom att det gjorde ont de första dagarna och jag kunde inte prata ordentligt, men fick värkstillande. Jag hade nog mer ont än vad jag hade behövt ha, för jag envisades med att äta sånt man inte borde som fastnade i såren...
Hej det finns en tråd som jag skrev i för några dgar sen bara det var någon som undrade kring en sån operation...
Min son operades i våras efter att ha varit konstant sjuk i halsinfektioner streptokocker och andra bakterier som inte ska finnas en frisk hals han åt penecillin 1 gång i månaden i ett helt år skitkul! Han var två när det började och blev op när han var tre år dvs op bort halsmandlarna..Efer det har han inte varit sjuk en ända gång och dt är 7 månader sen op!
Vi var bara så glada att de äntligen op honom men visst ät det jobbigt att låta söva ett barn likaså att det gör ont efteråt men så jäkla ont tror jag inte det gjorde för han åt köttbullar dagen efter! Det är värre att op bort halsmandlarna ju äldre man blir säger dom som vet!
Vi fick åka hem samma dag men skulle igentligen sova över en natt men sonen vägrade dricka el äta glass när vi var där men så fort han fick veta att han skulle få åka hem så sleva han i sig glass:) Han ville hem!
Blödningar o infektioner är nog inte så vanliga utan detta ingrepp brukar oftast få ett gott resultat!!
Du behöver inte oroa dig!! Kram o lycka till!
dottern op när hon var 4 år, tog väll 1 vecka tills det var bra, värst var väll ca 3 dagar, vi (tillsammans med läkarna) ville inte ge voltaren pgav blödningsrisken (bästa smärtstillande som de brukar ge, men ger större risk för blödningar) utan hon skulle få morfin om hon behövde + alvedon, tyvärr drog hon bort nålen så inget morfin kunde ges, men det gick bra ändå med en massa övertalning
små barn klarar som sagt mycket bättre än vuxna! å blir fortare friska/läkta
...oops, ska nog absolut tillägga att jag hade varit rökare i 11 år när jag genomled op. DET förvärrar ju läkningen ganska extremt... Var ute på ett bloss redan ett par h efter op!
Nu är jag rökfri!
Har varit kärnfrisk efter det!! Aldrig problem med halsen mer, och jag hade såååå stora problem med halsinfektioner innan det!
Hälsa din son att han kommer inte att ångra det!