tonsiller (halsmandlar) - operation
Hej det finns en tråd som jag skrev i för några dgar sen bara det var någon som undrade kring en sån operation...
Min son operades i våras efter att ha varit konstant sjuk i halsinfektioner streptokocker och andra bakterier som inte ska finnas en frisk hals han åt penecillin 1 gång i månaden i ett helt år skitkul! Han var två när det började och blev op när han var tre år dvs op bort halsmandlarna..Efer det har han inte varit sjuk en ända gång och dt är 7 månader sen op!
Vi var bara så glada att de äntligen op honom men visst ät det jobbigt att låta söva ett barn likaså att det gör ont efteråt men så jäkla ont tror jag inte det gjorde för han åt köttbullar dagen efter! Det är värre att op bort halsmandlarna ju äldre man blir säger dom som vet!
Vi fick åka hem samma dag men skulle igentligen sova över en natt men sonen vägrade dricka el äta glass när vi var där men så fort han fick veta att han skulle få åka hem så sleva han i sig glass:) Han ville hem!
Blödningar o infektioner är nog inte så vanliga utan detta ingrepp brukar oftast få ett gott resultat!!
Du behöver inte oroa dig!! Kram o lycka till!