• Anonym (hon)

engångsligg?

Har blivit singel nu efter ett 2½ års förhållande.
    Trodde inte att sexet skulle vara ett stort problem, men det börjar bli det!!!!! Kan inte tänka mig att bara hoppa i sänge me nån, men vaffan gör man då?? Har fortfarande känslor för exet o vet att han inte gjort nått me nån än.. ERE tilltåtet att bara "slampa" runt lite nu eller? hehe

• Svar på tråden engångsligg?
  • tamate

Det är ju helt upp till dig och ditt samvete. jag anser att one-night-stand är underbart, bara båda parter är med på det och vet vad som gäller. Bäst är egentligen om man kan ha en kk och det funkar. Mitt kk funkade så bra att vi är gifta och har ett barn =)
    Så länge man kör med raka kort så är det ok. Men för den delen behöver man inte ut och supa sig störtfull och har 30 killar på en vecka för sådant liv kan ju leda in i fördärvets spår =)

• MammaSandy

Hehe det är tillåtet det tycker jag, att leka av sig lite...fast engångsligg på krogen tex är ju oftast ingen hit som vi får ut nått av det...
    omdu har känslor för ditt ex, så tänk efter....det kanske skapar problem om ni vill hitta tillbaka till varandra sen..diskutioner

men lekpå om du känner för det hehe

• Rosenöga

tamate,
    Ursäkta vad är kk?
    Dum i huvve här...eller? Såpass begriper jag att du menar inte kvinnokliniken.

• MammaSandy

Påfågelöga - Inte är du dum för det KK=knullkompis
    manträffas & har sex, kanske till & med umgås..fast på bådas villkor. Ren skär sex...

• Rosenöga

KK = inget för mig faktiskt. Tar allt ett tag innan jag blir så intim med min kompis. Men go for it om det känns rätt för dig.

• MammaSandy

påfågelöga - En KK behöver inte vara en bekant/kompis till dig.
    en KK kan bli ngn du träffar på krogen ligger med, och träffas igen har sex, och sen faller det sig bara naturligt att et bara är sex...
    en kk kan vara ngn som du vart ihop med för längesen ni ses & hade bra sex...ni fortsätter med det men inget mer än så

fast oftast en kk brukar det ju blir känslor på nått slags vis ofta, från någon av sidorna...svårt att hålla sex & känslor isär tycker jag personligen...

satt jag håller med dig det är inget för mig heller...sex & kärlek hör dock samman

• Rosenöga

Jo, jag fattade att en kk inte måste vara en kompis utan någon som man träffat för stunden. Men av nån anledning skrev jag "kompis". Ja, du förstår att jag vill ha lite mer kött på benen innan det blir nåt av... Har svårt att bara gå vidare när jag fäst mig vid någon och då kan det bli jobbigt att ha kk:ar.
    Nu är det inte aktuellt heller, jag lever i ett tryggt förhållande.

• Pami

Jag förstår vad du menar..min situation är dock lite annorlunda nu är det så att min sambo har gått bort. han var min förste och därför är allt lite jobbigare känner jag..jag har inga tankar på att ha sex med vem som helst..känner inte att det är kris eller så men jag har ju tänkt på hur det kommer att vara i framtiden.. har ju bara varit med min sambo och därför har jag svårt att ens föreställa mig hur det är att ha sex med någon annan. Som tur är så har jag inte känt av något behov än men jag vet att det kommer att komma förr eller senare...

kommer man över den rädslan?

• Anonym (c)

Du får göra som du vill, men tänk på att använda kondom, skyddar som bekant både mot otrevliga sjukdommar och graviditet.

Jag var själv kk med ett ex till mig för många år sedan, då vi båda kom från varsina samboförhållanden som tagit slut.
    Umgicks, var på bio, ut och åt mm och hade sex.
    Eftersom jag i det tidigare sambo förhållandet genomgått en fertilitetsutredning och visste att jag inte skulle kunna bli med barn utan hormonbehandling så hade vi oskyddat sex. Vilket resulterade i att jag blev gravid (mot alla odds).
    Har idag en son på 11 år, som jag är evigt glad för.

Så kör på bara!
    Engångsföretelser tycker jag inte är någon hitt, men var och en måste ju få prova sig fram själv.

Lycka till!

• halstabletten

Pami- Min farmor blev änka när hon var 24, och träffade min farfar några år efteråt. Jag tror därför att man även i en sådan situation kan hitta någon annan även om omständigheterna är annorlunda. Hon hade inte heller haft någon annan än hennes förste make (vad jag vet), och det tog som sagt något år innan hon vågade igen. Man måste få tid att sörja, och känna att man är redo att gå vidare.

Vad tråkigt att du miste din kille

• MammaSandy

Pami - Beklagar sorgen över din bortgångde pojkvänn!
    med tiden läker alla sår, jag tror det ligger nått i det, du kommer att kunna gå vidare och se allt på ett annat sätt, då du säkerligen träffar ngn & fattar tycker för...det är jag övertygad om. Du är nå inte bara redo just nu låter det som. Men tids nog så ser man saker på ett annat sätt
    och kanske resonerar & accepterar annorlunda...

beklagar sorgen kramar!!

• Anonym (hon)

pami- beklagar verkligen!!!

• Pami

Tack snälla ni...TS förlåt för att jag tog upp det i din tråd hoppas att du inte tog illa upp... Kramar

Och njut av friheten och bestäm själv hur du vill ha det..kanske bästa tipset för oss båda hehehe

Kramizar

• spikeygirl

Du får göra precis som du vill förstås, men det är inte så "classy" att dra hem ett one night stand från krogen varje kväll... Om du förstår hur jag menar.

• Anonym (hon)

hehe jag hade då verkligen inte tänkt o dra hem ett one night stand från krogen varje dag, det va inte rikgti det som ja syftade på med den här tråden..

Känner mest att, NÄR blire tillåtet igen?? eller det är det väl nu, men eftersom mina känslor för exkillen är så starka, så skulle de fortfarande kännas lite som otrohet.. Vi har himla bra kontakt fortfarande, o ja e jäkligt dålig på att ljuga... så ja skulle säkert inte kunna låta bli att berätta det då,, o de skulle bara förstöra. så ja vågar itne än =) Skulel må piss om han skulel berätta nått liknande. får väl bara vänta o se... se när de känns ok.

• Zombra79

Kör på så länge du inte mår dåligt av det! Lägg av om du får skuldkänslor och dåligt samvete..

Svar på tråden engångsligg?