• LillaMy1984

Vardagsrum med många öppningar och...

Öppen spis mitt i rummet. Hur sjutton ska man möblera detta rum egentligen?

Snälla hjälp mig!!!

Bild finns i galleriet.

• Svar på tråden Vardagsrum med många öppningar och...
  • Nyfiken gul

jag skulle möblera utifrån öppna spisen och ha möblerna mer på "mitten" så att säga...

då slipper man ha "gångar" i mitten av rummet när man ska åt något annat håll...

• Mumfy  1

Hej !

håller med nyfiken gul,öppna spisen är ju inte flyttbar så den är bra att utgå ifrån,så slipper du "korridorskänslan"
    Jag älskar öppna spisar/kakelugnar !

• LillaMy1984

Älskar också öppna spisar men tycke just det är lev svårt att inreda...

Vad tycker ni man borde ha för möbler???

• Mumfy  1

vad har ni för möbler nu ?
    Själv har jag blommor (stora &h alvstora) till hjälp när jag möblerar

Lycka till !

• LillaMy1984

Meningen är att vi ska köpa na nu när vi flyttar... Därför vill jag gärna ha lite ideer :)

• Mumfy  1

Beror lite på hur ljuset kommer in i rummet,inte kul att ha solen rätt in i tv:n !
    Är det många fönster & hur är det med dörrar ? 

• Mumfy  1

Tyvärr har jag inte mer tid nu ,håller på att renovera vårat sovrum,är i full färd med att skruva upp gipsskivor & spackla !

Tittar in senare !
    Kram

• LillaMy1984

Dörrar finns det gott om. Vid alla öppningar. Fönster finns på sidan om öppna spisarna. Dom tar upp nästan hela väggen

• Mumfy  1

Är rummet ljust (tapeter) ?

vi köpte nya möbler i vintras,bytte ut våran slitna skinnsoffa (brun) mot en i beige med trädetaljer  1+1+3 & köpte ett vitrinskåp till i furu.
    Ligger rummet mot norr så skulle jag föredra ljusa möbler,det är lätt att rummet känns litet & trångt med mörka möbler i ett mörkt rum !

Hejdå,syns kanske senare !

• Prinsessorna

Hej

Jag hade också satt soffor runt den öppna spisen. Nu tänker jag på tv:n så blir det lite svårare. Men ni kanske kan ha tv-rummet på andra våningen.
    Om ni har barn så hade jag köpt skinnsoffor stillrena i svart eller brunt.

Mvh Jenny

Svar på tråden Vardagsrum med många öppningar och...