ok med fluortabletter?
Någon som vet om det kan vara nån fara att äta Fludent fluortabletter under graviditeten?
Någon som vet om det kan vara nån fara att äta Fludent fluortabletter under graviditeten?
Det finns inga kända risker under vare sig amning eller graviditet. Men om du ändå känner dig orolig så kan du ju använda munsköljningsvätska istället för sugtabletter. Vätskan spottas ut, till skillnad från tabletten som man låter smälta i munnen och sväljer ner.
/Tandhygienisten
Håller med övre skribenten. Om du nödvändigtvis känner att du över huvudtaget behöver massa flour så ta helst nåt du slipper få ner i magsäcken.
/ En Flourbojkottare
Ja bojkotta fluor kan man ju göra om man har lust att få åtskilliga hål i tänderna. Särskilt när man är gravid och kanske äter oftare än vanligt på grund av illamående eller bara ett enormt sug.
Och särskilt om man är helt 100% säker på att man borstat bort precis minsta lilla bakterie på tandytorna och ner vid tandköttskanten, 3-4 ggr per dag.
lite ironisk...
Bojkotta fluor är jättedumt. Har flera exempel på personer som jag känner som gjort det... och deras röntgenbilder är ingen rolig syn. Mest implantat, bryggor, broar och stooora fyllningar.
Tja. tyck jag är dum då
Det kvittar mig. Jag känner väl till era åsikter juniphé. Inna jag "visste bättre" så löd jag tandläkarnas råd att skölja med flour. Jag hade många hål vid varje tandläkarbesök hur jag än bar mig åt. Nu har jag inte använt flour (inte ens i tandkrämen) på flera år och heller inte varit hos tandläkaren på lika länge. Förra veckan var det dock dax för en kontroll och det visade sig att jag för första gången inte hade ett enda hål. Jag hade starkare emalj än på länge och tandköttet var i ovanligt gott skick
Tänk, jag som mest slutade med flour av hälsoskäl.
Men men, nu behöver ni inte bli så upprörda över vad lilla jag gör. Åter till ämnet, nu var det Pluttis 80 som ville ha svar på sin fråga..åter till henne.
Pluttis! Jag hade fem hål när jag var till tandis för 2 v sen och blev rekomenderad att skölja med flour, så prova det istället för tabletter.