Inlägg från: Anne M |Visa alla inlägg
  • Anne M

Pandas hangarounds

"Måste" ge Anin4456 en stor ros för hon kom som räddaren i nöden med Tobias vagn till mina föräldrar så att jag kunde köra hem sjuklingen. Pappa erbjöd sig att skjutsa oss, men jag tackade nej (hur jobbigt och äckligt är det inte att städa kräks från bilen?).

/Kan nu titulera mig som fotograf
  • Anne M
    vickis75 skrev 2006-09-09 19:07:54 följande:
    Panda skrev 2006-09-09 19:01:43 följande:  Så blek och så magsjuk (urk).Me need help, mig hatar kräks (dubbel urk). /Kan nu titulera mig som fotografMen usch! Stackars liten!!!*skickar över maken* - han är förste kräkstorkare i den här familjen... Förvirrad - helt enkelt!
    Ja, får jag låna din make? TACK!

Om Mandas pappa inte hade varit i Frankrike så hade han garanterat få ta hand om kräkset (jag har kräk fobi).

Kan jag slänga över lite tvätt till dig "Katten", jag har ingen stans att hänga alla tvättade kräk sängkläder.
  • Anne M
    Gråter...

Jag trodde hon dog Gråter. Hon slutade andas mitt i en spya. TUR att min mamma var här just då, hon "slog" Manda i ryggen så hon kunde fortsätta kräkas upp det som fastnat...

Nu har mamma gått Gråter...
  • Anne M
    KatastrofKatt skrev 2006-09-09 19:32:59 följande:
    bejbi, ring om det är nåt. jag är där på en minut! try less, fail less
    Gråter ännu mer... TACK sweetie.
  • Anne M
    vickis75 skrev 2006-09-09 19:36:16 följande:
    Panda skrev 2006-09-09 19:32:04 följande: ...Jag trodde hon dog . Hon slutade andas mitt i en spya. TUR att min mamma var här just då, hon "slog" Manda i ryggen så hon kunde fortsätta kräkas upp det som fastnat...Nu har mamma gått ... /Kan nu titulera mig som fotografMen usch!! Vilken panik!! Ger du henne nåt att dricka eller så? Förvirrad - helt enkelt!
    Allt jag ger (teskedvis) kommer upp lika fort igen Gråter. Så med hennes otur så blir det säkert inläggning med dropp som (nästan) alltid då hon kräks.
  • Anne M
    vickis75 skrev 2006-09-09 19:46:21 följande:
    Nej stackarn!! Typiskt att S N A F U inte är hemma dessutom! *lider med*Vänta nån halvtimme eller så innan du ger henne nåt igen - det kan ev funka... Gärna lite mer än en halvtimme om hon verkar okej med det - fast samtidigt blir barn uttorkade fortare än vuxna... (jag är lite åt hennes håll när jag kräks för mkt - magen blir överkänslig mot precis allt) Förvirrad - helt enkelt!
    Jag ska pröva...

Varför kan du teckenspråk? Har du döva anhöriga eller barn? Eller jobbar du med det?
  • Anne M
    vickis75 skrev 2006-09-09 20:00:20 följande:
    Jag jobbar med det - eller nästan typ. Jag läste teckenspråk 1½ år för ett antal år sen och jobbade sen som elevassistent till en gravt hörselskadad tjej. Samtidigt halkade jag in som vuxendövtolk (dvs vi jobbar med de som inte har teckenspråk som sitt första språk utan svenskan  och skriver till dem på dator allt som sägs t ex på läkarbesök och annat). När jag inte är mammaledig jobbar jag för tillfället som vuxendövtolk på högskolan i Jönköping åt en elev där. Vi använder mest dator, men även lite TSS (tecken som stöd - alltså tecken baserat på svenskans grammatik) ibland - lite svårt att ha med en dator när de ska ut i skogen på exkursion t ex. Oj - det blev en hel föreläsning! Hoppas lillsnurpans mage lugnar ner sig nu!! *håller tummar* Förvirrad - helt enkelt!
    Jag har i många år funderat på att utbilda mig till teckenspråkstolk.

Jag har fått i henne 2 tsk avslagen Coca-Cola (vatten dissade hon).
  • Anne M

Jag får snart ett psykbryt... ALL vätska kommer upp hela tiden Gråter.

Vad ska jag göra?

• Anne M
    Tesan81 skrev 2006-09-09 20:34:02 följande:
    åh jag är ett stort Panda fan kul tråd speak no evil

(Glöm inte pussa mina fötter innan du går ).
  • Anne M
    vickis75 skrev 2006-09-09 21:03:33 följande:
    Panda skrev 2006-09-09 20:32:27 följande: Jag får snart ett psykbryt... ALL vätska kommer upp hela tiden . Vad ska jag göra? /Kan nu titulera mig som fotografHur går det???*funderar* Te med mkt socker i - kan oxå funka - börja med 1 tsk, vänta minst 5 min och sen en tsk till osv. Ta det illans långsamt! (å ingen mjölk utan rent te och socker) Förvirrad - helt enkelt!
    ALLT kommer upp fortfarande. Hon kommer ju torka ut Gråter. Jag ska ringa sjukvårdsupplysningen nu, någon som kan nummret?
Svar på tråden Pandas hangarounds