• susannas

Städa- Hur ofta?

Jag är lite nyfiken på hur ofta folk städar hemma hos sig?
    Med städa menar jag inte bara storstädning, utan även lite "enklare" städning.

Här hos oss (Två vuxna och en hund i en tvåa) städas det ca 2 gånger i veckan.
    En storstädning/ vecka: damma, dammsuga, torka golv, torka av köksluckor mm, noggrann städning av badrum, dammsuga soffan, byta sängkläder.

Enklare städning en gång i veckan: dammsuga, torkar av i badrum, dammsuga soffan.

Varje dag: Plocka undan grejer som ligger "fel", bädda, fluffa kuddar i soffan. Säkert mer, men kommer inte på just nu.

• Svar på tråden Städa- Hur ofta?
  • Lotten 66

Inte tillräckligt ofta men ska försöka skärpa mig. Är jättetrött på kvällarna när jag kommer hem från jobbet och när jag då har ätit och duschat så orkar jag inte.

• Etta med kokvrå

Städar en gång i veckan, varje torsdag. Då tar jag allt såsom disken, skithuset, dammsugning, dammtorkning, byter sängkläder och, ja va fan brukar jag ta mer...? Jo, skurar golven också!

• Xzibit

Jag är pedant (tyvärr) och städar varje dag, dammsugar, torkar golven, dammar, torkar kakel i kök å badrum m.m.
    Vi är 2 vuxna och en hund å katt, å jag försöker verkligen sluta städa så mycket, men jag kaaan inte

• Heleri

Hur 17 hinner man städa så noga varje dag?!?!??? Förvånad Glad

***Aliquando et insanire iucundum est!***
  • miLLus

jag säger som alltid.. att städa när man har små barn är som att skotta när det snöar Flört

• NadiaNadia

Jag måste ha diskfritt, annars får jag spel:)
    Men lite rörigt i resten av våningen gör inget, bara det inte är skitigt, såklart;)
    HejHopp

• Annettiz

varje fredag. Underbart att gå o lägga sig på kvällen i nybäddad säng, nyduschad, rent o fräsht i alla vrår. Bra start på helgen!
    Då kan ja rubb o stubb. STOR städning. Annars blire att sopa, tvätta, plocka o grejja varje dag. Har två katter, så dom gör ju sitt =O)

• finfee

varje dag. diskar och plockar undan så allt ser fint och städat ut.

varannan dag dammsuger och ev. skurar jag och tvättar och ev byter sängkläder

grovstädning 1ggn i veckan. toa kök, bädda rent. dammtorkning osv..

finfee
  • Xzibit

Heleri

Det undrar till å med jag, jag jobbar ju heltid...
    Men efter år av övning så blir man ju snabbare å effektivare

• LykkeLee

Haha, ojojoj.. vad ni är flitiga... jag har fem barn och ett bonusbarn och här städas det lite sådär då o då.. men jag har det oftast så stökigt att jag får lite lätt panik om det ringer på dörren.. det där med ostädade hem känns jäkligt laddat.. typ att dom ska titta snett på mig för att jag har så ostädat.. men mina barn är inte sådär himla förtjusta i att städa och så jobbar jag och det känns som om mitt liv är så fullspäckat att jag knappt hinner andas ibland..

• 81a

Jag städar när det behövs, oftast när det är riktigt stökigt

• mam 79

jag städar varje dag,där det behövs alltså,borde städa lite mindre men det går inte har blivit som en galen ovana.jag har ochså heltids jobb + 2ungar+ 1 man.

• PetterL

Hjälp, vad folk städar ofta! Vi städar väl en gång per vecka ungefär. Det händer väl att dammsugaren åker fram någon extra gång emellanåt. Det viktigaste för mig är att det ser rent ut. Om det ligger osynligt damm på golvet i ett par dagar gör det mig ingenting.

Svar på tråden Städa- Hur ofta?